Horner nechce komentovať možnú výmenu jazdcov: Hneď by ste to dali na titulku

Red Bull v posledných rokoch dokázal, že má pravdepodobne najlepší inžiniersky tím vo Formule 1. Stajňa z Milton Keynes za posledné štyri sezóny vyhrala najviac pretekov a pozbierala takmer všetky tituly. Napriek tomu inžinieri za šesť rokov nedokázali zistiť, čo treba urobiť, aby nimi postavené auto sadlo obom pilotom. Posledným príkladom z reálneho života je Liam Lawson.
Keď ste si mysleli, že horšie ako Sergio Pérez to byť nemôže, nastúpil neskúsený novozélandský mladík. Pre úplnosť musíme opäť pripomenúť, že Liam bol v sobotnej Q1 o 750 tisícin sekundy pomalší než tímový kolega. To bol v podaní Péreza „zlatý štandard“, ktorý svojho času znamenal rozdiel medzi prvým a ôsmym miestom.
Časy sa však zmenili a dnes je to rozdiel medzi špičkou a poslednou priečkou. Vidíme, že v dnešnej Formule 1 sa aj top tímy dokážu zapliesť do súbojov so stredom poľa – v Číne sa to v rôznych fázach víkendu podarilo Racing Bulls aj Haasu –, čo znamená ešte väčší tlak na pleciach jazdcov ako Lawson. Novozélanďanov veľký problém spočíva aj v tom, ako veľmi sa zmenil monopost Red Bullu i celá Formula 1 za posledný rok.
„Liam mal náročných pár pretekov a ťažký víkend tu v Číne,“ začal svoju rozpravu na tému druhého Red Bullu – podobnú vyslovil za posledných šesť rokov asi tisíckrát – šéf stajne Christian Horner. „Rozhodli sme sa, že ho stiahneme z parc fermé a siahli sme po podstatnej zmene nastavenia. Získali sme 56 kôl dôležitých dát.“
Už len samotný fakt, že tím využil preteky ako testovaciu jazdu, by mal spúšťať všetky výstražné signály, ale vo svete dnešného Red Bullu je to len nenápadná uvádzacia veta v poznámke pod čiarou. „Dobre to preskúmame a ako tím zo seba vydáme to najlepšie, aby sme ho podporili,“ povedal Angličan.
„Budeme pokračovať a vyhodnocovať to. Odnesieme pozbierané dáta a preskúmame ich. V tomto tíme máme 400 inžinierov, ktorí sa prehrabávajú v tom, čo im pošle 600 senzorov v monoposte. Máme obrovské množstvo informácií,“ vyhlásil Horner.
Christian hovoril to isté aj o Pérezovi či Albonovi. Red Bull sa vždy snažil urobiť to najlepšie, aby svojho pilota podporil, ale nikdy to nevyšlo. Nemáme dôvod sa domnievať, že v tomto prípade to bude iné. Aj keď nepochybujeme, že je v najlepšom záujme tímu, aby pomohol svojmu jazdcovi, tieto slová za tie roky vybledli ako každá šišatá politická fráza.
Podobne tak mnohí neveria, že riešením je výmena pilota, ale tá sa vždy javí ako prvá a automatická možnosť. Po Číne sa v médiách okamžite objavila špekulácia, že Lawsona by už v Suzuke mohol nahradiť Júki Cunoda.
„V padoku sa neustále šíria špekulácie. Ako som povedal, práve sme skončili preteky a teraz sa dobre pozrieme na pozbierané informácie. Všetko sú to len fámy. Stále si myslím, že Liam má potenciál a v tejto chvíli sa nám ho len nepodarilo vyťažiť,“ vysvetlil Horner.
„K zmene jazdeckej zostavy sa ani nebudem vyjadrovať, pretože to dáte na titulku. Ako som povedal, máme za sebou len dvoje preteky, dve vzorky jeho výkonnosti. Teraz máme celkom dosť informácií. Dobre sa na nich pozrieme a urobíme pre Liama to najlepšie, čo je v našich silách,“ pokračoval Horner.
„Problém je, že má za sebou niekoľko naozaj náročných víkendov. Na chrbát mu dýchajú všetky médiá. Tlak v tomto biznise prirodzene rastie a mne je ho veľmi ľúto. Vidíte, že je to pre neho momentálne veľmi ťažké. Je to mladý chlapec a máme povinnosť sa o neho postarať. Urobíme všetko, čo bude v našich silách, aby sme ho podporili. Áno, je to veľmi schopný jazdec a my to vieme, len to z nejakého dôvodu nevidíme,“ dodal šéf Red Bullu.