Preto ste vyplatili Péreza zo zmluvy? Horner nevedel, ako odpovedať na otázku o Lawsonovi

Red Bull na tom v novej sezóne nie je tak zle, ako mu mnohí predpovedali. Výsledky a strata monopostu RB21 na McLareny sú celkom povzbudivé, ale večná otázka znie, do akej miery za to Christian Horner a spol. vďačia kúzlam Maxa Verstappena? Pohľad na druhú stranu garáže je totiž bolestivejší než kedykoľvek predtým.
Liam Lawson skončil posledný v piatkovej šprintovej kvalifikácii a takisto posledný v sobotnej hlavnej kvalifikácii. Sergio Pérez vlani zažíval šnúru vypadnutí v Q1 a Q2, ale Novozélanďanova doterajšia kvalifikačná bilancia je vskutku srdcervúca. Osemnáste miesto v Austrálii a dve dvadsiate priečky v Číne sú, doslova, najhoršie možné výsledky.
Túto debatu vedieme už od roku 2019, keď do tímu prišiel Pierre Gasly, a nielen nás to už unavuje. Christian Horner celkom zjavne taktiež nevie, ako na to odpovedať. Max Verstappen sa drží, v šprinte dokonca stiahol stratu na Landa Norrisa v šampionáte na dva body, v kvalifikácii skončil len o 24 tisícin sekundy za ním a zjavne naďalej so železnou pravidelnosťou maximalizuje výsledky. Úsilie tímu v Pohári konštruktérov však trpí.
„Liam má za sebou ťažký deň a musíme sa na to dobre pozrieť. Pokúsime sa mu dať čo najlepšie auto do nedeľných pretekov,“ zopakoval Horner pre televíziu Sky obvyklú formulku, ktorú omieľal tisíckrát aj v prípade Gaslyho, Albona a Péreza.
Táto ničnehovoriaca odpoveď však reportéra Teda Kravitza príliš neuspokojila. Ten totiž šéfovi Red Bullu otvorene pripomenul, že rakúska firma za nemalé peniaze vyplatila zo zmluvy Sergia Péreza a „odmenou“ za túto investíciu sú jej ešte horšie výsledky.
„Ale vy od neho potrebujete body do Pohára konštruktérov. Preto ste asi Checa nevyplatili zo zmluvy, však? Cieľom bolo nahradiť Checa rýchlejším jazdcom. Je Liam rýchlejší?“ opýtal sa Kravitz.
Ani na túto otázku Horner nemal konštruktívnu odpoveď. Môžeme mu to však vyčítať? Odpovede totiž zrejme chýbajú celému Red Bullu. „Ako som povedal, dobre sa na to pozrieme. V nedeľu urobíme všetko, čo bude v našich silách,“ povzdychol si Horner.
Toho mohol potešiť aspoň výsledok Maxa Verstappena. Ten maximalizoval svoje zisky v dopoludňajšom šprinte aj popoludňajšej kvalifikácii. Asi sa nenájde veľa ľudí, ktorí budú tvrdiť, že Holanďan z toho v Číne zatiaľ nevyžmýkal maximum. Štvornásobný majster sveta chce pokračovať v titulovom boji, aj keď očividne nemá najrýchlejšie auto.
„Na čele je to celkom vyrovnané a vyskúšali sme pár vecí, ktoré nám, ako dúfame, pomôžu v nedeľných pretekoch. Sme jeden a pol desatiny od pole position a boli sme najrýchlejší v prvom sektore, ale v pneumatikách nám v závere kola nezostal dostatok výkonnosti. Beztak to vyzerá sľubne,“ skonštatoval Horner.
„Čakajú nás fascinujúce preteky. Tieto pneumatiky sú strašne citlivé a už v šprinte sme videli odlišnú úroveň drobenia gúm, odlišné autá fungovali odlišnými spôsobmi. Nemyslím si, že tento víkend bude kľúčová pole position, podľa mňa to bude o stratégii a ľavej prednej pneumatike,“ dodal šéf Red Bullu.