Austrália nebola odrazom Lawsonových schopností, hovorí Horner

Z individuálneho hľadiska to nebol pre kvarteto pilotov Red Bullu vydarený začiatok sezóny. Prísnejšie kritériá znesie len predstavenie Maxa Verstappena, ktorý je takým spoľahlivým a konzistentným pretekárom, že podobné výkony v jeho podaní už berieme ako samozrejmosť. Liam Lawson, Júki Cunoda a Isack Hadjar však sklamali.
Aj keď japonský pretekár zajazdil v Austrálii životnú kvalifikáciu, v náročných podmienkach nedeľných pretekov nedokázal doručiť výsledok, Liam Lawson a Isack Hadjar sklamali. Novozélanďanov výkon bol reminiscenciou Sergia Péreza z minulej sezóny a opäť oživil debatu o tom, či okrem Maxa Verstappena po našej Zemi vôbec chodí človek, ktorý by dokázal zvládnuť monopost Red Bullu.
Pre Lawsona to od začiatku nebol ideálny víkend. V Albert Parku nikdy nejazdil, v treťom tréningu utrpel poruchu a odjazdil len jedno inštalačné kolo, v kvalifikácii vypadol už v Q1 a v pretekoch sa motal od začiatku do konca na chvoste. Nehoda na suchých pneumatikách v hustnúcom daždi bola vyvrcholením víkendu, na ktorý musí Liam čo najskôr zabudnúť.
„Bol to pre neho ťažký víkend. Pred kvalifikáciou sme zmenili nastavenie a pridali sme prítlak, ale na tejto trati sa veľmi ťažko predbieha. Zariskovali sme a nechali sme ho v daždi na trati, pretože bol mimo bodov a pomysleli sme si, že zariskujeme a možno to vyjde,“ vysvetlil novinárom Christian Horner.
„Presne v tej chvíli dážď zhustol, takže ho za to nemôžeme viniť. Myslím si však, že môže vidieť svetlo na konci tunela, keďže na suchých pneumatikách v skutočnosti zajazdil druhý najrýchlejší čas pretekov. Myslím si, že to môžeme vnímať ako pozitívum a jeho tempo v skutočnosti nie je zlé,“ dodal Horner.
Problém je, že Liama nečaká nič jednoduché ani tento víkend. Presúvame sa do Číny, čo je pre tohto pilota ďalšia neznáma trať. Navyše, ako povedal aj šéf Red Bullu, čaká nás šprintový víkend. „Bude to náročné, pretože ho čaká šprintový víkend na trati, kde nikdy nejazdil. Je však dosť odolný. Tento víkend nebol reprezentatívnym odrazom jeho schopností,“ zdôraznil Horner.
Marko chce počkať tri až päť veľkých cien
Pridal sa aj jeho kolega Helmut Marko, ktorý sa v priebehu austrálskeho víkendu nestal veľkou hviezdou mediálneho priestoru. Najprv označil Gabriela Bortoleta za „béčkového“ pilota, aby potom sledoval, ako sa ním vybratý jazdec roztočil v zahrievacom kole a skončil v bariére.
To by nebola žiadna tragédia, ale Rakúšan si pri hodnotení Hadjarovej nehody nezachoval dôstojnosť a v podstate povedal, že francúzsky mladík by sa mal hanbiť za to, že sa po hodinách v zahrievacom kole rozplakal. Ako hodnotí výkon Lawsona?
„Chcel ukázať, čo v ňom je,“ skonštatoval Marko. „Bohužiaľ, nevyšlo mu to. Musíme ho nechať vychladnúť a vyhodnotiť jeho vývoj po prvých troch až piatich veľkých cenách.“