logo F1online.skF1online.sk

Šesť až osem kôl dokážeme držať krok s McLarenom, znie z Red Bullu

Max Verstappen
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 3. 2025

Za nami je úvodné podujatie roka 2025 a na proklamovanú najlepšiu sezónu za dlhé roky to zatiaľ nevyzerá. Samozrejme, na unáhlené závery je ešte skoro, ale všetko nasvedčuje tomu, že McLaren má situáciu pod kontrolou. Najväčšia výhoda tohto tímu spočíva v práci s pneumatikami, čo potvrdili v podstate všetci zástupcovia najbližších súperov.

Degradácia pneumatík je oblasť, v ktorej má stajňa z Wokingu najväčšiu výhodu pred ostatnými. Potvrdila to aj Veľká cena Austrálie. Videli sme, že Max Verstappen sa veľmi snažil, maximálne na to tlačil, ale jeho Red Bullu rýchlo došla para – teda v jeho prípade pneumatiky. „McLaren má dobre vyvážený monopost, najmä v treťom sektore vyzerali byť silní,“ skonštatoval šéf Red Bullu Christian Horner po skončení nedeľných pretekov.

„Max mal dobrý štart, zostal trochu uväznený v obkolesení McLarenov, ale potom sa krásnym manévrom z vonkajšej strany dostal cez Oscara a spočiatku dokázal atakovať Landa. Myslím si však, že sme trochu viac tlačili na asfalt, najmä v poslednom sektore,“ vysvetlil Horner.

Bolo to citeľné aj z priameho prenosu, keď Max Verstappen urobil chybu a nedobrzdil do jedenástej zákruty. Od tímu následne žiadal čerstvé pneumatiky, ale vzhľadom na osychajúcu trať a predpoveď počasia bola jeho žiadosť zamietnutá. McLaren počas celej dĺžky pretekov jednoducho preukázal lepšiu prácu s pneumatikami.

„Vtedy sa rozostup začal zväčšovať,“ vysvetlil Horner. „Oscar sa dokázal dotiahnuť a predbehnúť Maxa. Na intermediálkach to bolo zaujímavé, pretože ku koncu prvého stintu začali opäť ožívať a my sme začínali byť znovu veľmi konkurencieschopní.“

To však bolo na McLaren príliš málo, aj keď v nasledujúcej fáze pretekov pripravili nehody a počasie ďalšie príležitosti, najmä pre Maxa Verstappena. Pri pohľade na celkový obraz je však jasné, že McLaren sa o triumf mohol pripraviť len sám jazdeckou alebo technickou poruchou. Red Bullu nezostávalo iné, len športovo uznať, že súper bol lepší.

„Nasadili sme stredne tvrdé pneumatiky a trochu ma prekvapilo, že na vlhkej trati išli ostatní na tvrdé. Mali sme pocit, že sme lepší pri zahrievaní pneumatík. Keď znovu začalo pršať, mokrý bol len tretí sektor. Prvé dva sektory boli stále suché a takmer nám to vyšlo. Napokon z toho bol záverečný šprint do cieľa na osem kôl a Maxovi sa to na konci takmer podarilo uchmatnúť,“ zhodnotil preteky Horner.

„Mám pocit, že Lando na konci pretekov znervóznel. Urobil chybu v šiestej zákrute a vyšiel mimo trate, čo dalo Maxovi šancu na trati, na ktorej sa ťažko predbieha. Bol to veľmi tesný finiš vyrovnaných pretekov,“ dodal šéf Red Bullu.

Lepšiu degradáciu McLarenu potvrdil aj Marko

Slová svojho kolegu potvrdil aj poradca Red Bullu Helmut Marko. Ten hovorí, že monopost RB21 dokáže držať krok s hlavným súperom, ale len veľmi obmedzený čas. Potom sa k slovu dostane výborná degradácia McLarenu, pre ktorú sa Max Verstappen nedokázal udržať.

„Šesť až osem kôl s nimi dokážeme držať krok, ale skôr nám začínajú degradovať pneumatiky. To je hlavný problém, na ktorom musíme pracovať,“ vysvetlil Marko.

„Napriek meniacim sa podmienkam a safety carom sa Max držal a podľa mňa bol v posledných šiestich kolách rýchlejším mužom. Na trati však bola len jedna suchá stopa, čo znemožnilo predbiehanie. Snažil sa Landa dotlačiť k chybe, ale to sa mu nepodarilo. Myslím si však, že je to pre nás veľmi dobrý výsledok. Čaká nás náročná sezóna,“ povzdychol si Marko.

Súvisiace články

Diskusia