Red Bull predstavil vývojový plán. Marko prezradil, kedy plánuje dobehnúť McLaren

Aj keď mnohí v Melbourne očakávali veľmi silný McLaren, jeho dominancia aj tak prekvapila padok Formuly 1. Súperov ohromilo najmä to, ako McLaren MCL69 pracuje s pneumatikami, čo bolo jeho devízou už v minulej sezóne. Kto tak dobehne papájových ako prvý, a podarí sa to vôbec niekomu? Red Bull sa zastrája, že už čoskoro bude na ich úrovni.
McLaren sa okamžite ujal vedenia v Pohári konštruktérov. Max Verstappen aj s menším šťastím a pomocou Oscara Piastriho obsadil druhé miesto a minimalizoval škody, ale keby Piastriho chyba v treťom sektore nebola tak prísne potrestaná, britská stajňa mohla mať double.
Red Bull tak môže byť aspoň sčasti spokojný, no ak bude McLaren pokračovať s rovnakým náskokom, určite mu to nebude stačiť. Za všetko vypovedá prvý stint nedeľných pretekov, v ktorom bol McLaren o sedem desatín na kolo rýchlejší ako Verstappen, ktorý si zničil pneumatiky.
“Už od testov v Bahrajne sme vedeli, že McLareny sú o dosť rýchlejšie od nás,” pripustil Helmut Marko pre Viaplay. “Zmenšili sme túto ich výhodu. Povedal by som, že z polovice sekundy na dve alebo tri desatiny. Dokážeme s nimi držať krok nejakých šesť až osem kôl, ale degradácia sa u nás začne prejavovať skôr.”
Čo s tým? “To je hlavný problém, ale máme aj iné problémy. Poznáme ich však a veľmi tvrdo pracujeme na ich vyriešení. Dúfame, že do troch až piatich pretekov ich vyriešime, takže budeme mať monopost na rovnakej úrovni, na akej je McLaren.”
Pred nami je víkend v Číne, po ktorom nasleduje preteková trojička pozostávajúca z Japonska, Bahrajnu a Saudskej Arábie. Víkend v Miami je v kalendári osamotený. Fanúšikovia Red Bullu sa tak môžu tešiť na druhú pretekovú trojičku v kalendári, ktorá už bude mať európsky charakter — Emilia Romagna, Monako a napokon Španielsko, v ktorom navyše vojdú do platnosti prísnejšie pravidlá ohľadom flexibility predných krídel.
Christian Horner verí, že monopost má v sebe dobrý základ. Inžinieri majú k dispozícii stabilnejšiu platformu, pri ktorej vraj bude stačiť vyriešiť vyváženie monopostu v pozdĺžnom smere, aby sa červeným býkom podarilo odstrániť svoj pneumatikový hendikep.
“Keď máte dobre vyvážené auto, celý svet vyzerá celkom inak,” podotkol Christian Horner. “Charakteristiky auta sú oveľa pokojnejšie ako pri RB20. Nevidíme žiadne škaredé ustrelenia auta ako v prípade RB20. To nám poskytuje dobrú a dynamickú platformu, na ktorej môžeme vyvíjať monopost počas roka.”