logo F1online.skF1online.sk

Norris má pravdu o zadnej časti auta. Stella pripustil, že môže byť slabinou McLarenu

Andrea Stella
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala28. 2. 2025

Podľa analýz štvrtkových jázd sa v najlepšom svetle ukazuje McLaren, ktorý takpovediac ovládol pretekové simulácie. Lando Norris však zatiaľ s autom nie je stopercentne spokojný. Šéf tímu Andrea Stella pripúšťa, že jeho obavy sú podľa jeho slov “odôvodnené”.

Prvé hodnotenia Landa Norrisa neboli výlučne pozitívne. Na jednej strane poznamenal, že monopost sa správa veľmi podobne ako vlani, čo je plus, ale na druhej strane vie, kde by sa papájoví mali zlepšiť. Limituje ho zadná náprava.

“Myslím si, že ak by sme chceli na aute niečo vylepšiť, tak by to bol zadok,” vyhlásil Lando Norris. “Čím viac sa vám podarí vylepšiť zadok auta, tým lepšie bude celkovo. Zo zvyšku mám pocit, že funguje správne.”

Bude McLaren slabší na okruhoch, kde je zadná časť veľmi dôležitá? Andrea Stella zatiaľ nebije na poplach a prízvukuje, že Norrisove dojmy umocňuje trať. “Bol by som veľmi prekvapený, keby ste v Bahrajne neboli obmedzovaní zadnou časťou auta a nemali problém s trakciou. Tieto obmedzenia sú svojím spôsobom charakteristickou črtou tohto okruhu.” Na okruhu je však aj podstatne chladnejšie, než je štandardom, čo zas McLarenu pomáha.

Podľa šéfa stajne sa monopost v tomto smere zlepšuje. “Na základe nazbieraných dát veríme, že sme sa v tejto oblasti zlepšili. K pokrokom však vždy dochádza na takej úrovni, že podobné problémy nikdy celkom neeliminujete.”

S istým hendikepom bude musieť McLaren žiť. “Tak je to vždy s obmedzeniami v rámci jednej sady pravidiel. Dôležité je snažiť sa čo najviac minimalizovať tieto obmedzenia.”

Stella vraj zažil len jeden monopost, ktorý nemal žiadne problémy v zadnej časti — v čase fúkaných difúzorov, keď pracoval vo Ferrari. “Zrazu sme nemali žiadne problémy s trakciou. Dramaticky to zmenilo celú aerodynamiku.”

McLaren na čele?

Aj keď sa McLaren MCL39 od svojho predchodcu MCL38 až tak vizuálne nelíši ako predchádzajúce iterácie, technické oddelenie podľa Stellu predstavilo “niekoľko inovácií”, ktoré v posledných dňoch analyzovalo. “Na to sme sa koncentrovali v predchádzajúcich dňoch.”

Prvé dojmy? “Naša rýchlosť v dlhých stintoch vyzerá sľubne,” prikývol. Za pravdu mu dávajú prakticky všetky analýzy pretekových simulácií. Presné čísla sa rôznia v závislosti od použitej metodiky, ale uberajú sa rovnakým smerom: Keby sa vo štvrtok uskutočnila VC Bahrajnu, McLaren by vyhral s náskokom 21 až 31 sekúnd pred Ferrari a Mercedesom.

Samozrejme, chýba nám porovnanie s Red Bullom. Helmut Marko tak v súvislosti s náskokom McLarenu upozorňuje: “Max nejazdil.”

“Veríme, že sme spravili pokrok,” pokračoval Stella. “Na druhej strane sme sa pokúsili zachovať si niektoré silné stránky z posledných rokov, ako napríklad tempo v stredne rýchlych zákrutách.”

“Zdá sa, že naše auto o čosi viac vyhovuje podmienkam Bahrajnu než v minulých rokoch. Ako som však povedal, podmienky sú tu také špecifické, že by mohli prekrývať niektoré z našich tradičných problémov,” ešte víťazoslávne nedvíha ruky nad hlavu.

Súvisiace články

Diskusia