logo F1online.sk

My sme prvým vyzývateľom Mercedesu, tvrdí Marko

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala5. 6. 2020

Rozloženie síl na čele štartového poľa bude až do soboty na Red Bull Ringu veľmi zahmlené, keďže predsezónne testy sú ďaleko za nami a tímy majú ešte takmer mesiac na ďalší vývoj. V Red Bulle však na nedostatok sebavedomia netrpia a očakávajú, že Mercedes vyzvú v prvom rade oni, nie Ferrari.

“Naša zimná príprava bola tento rok oveľa lepšia,” pochválil inžinierov v rozhovore s RTL Helmut Marko, športový poradca Red Bullu. “Mercedes s Hamiltonom sú jasnými favoritmi, ale seba vidíme v pozícii prvého a vážneho vyzývateľa.”

V súlade s Markovými slovami sa vyjadril aj technický riaditeľ Mercedesu James Allison v podcaste F1 Nation: “Niet pochýb o tom, že Max bude aj tento rok veľmi zdatným súperom. Ferrari počas predsezónnych testov ukázalo nejaké náznaky dobrej formy, ale ja čakám, že Max bude v Rakúsku silný. Red Bull sa tu vždy riadne rozbehol.”

Max Verstappen vyhral posledné Veľké ceny Rakúska, no v oboch prípadoch aj s menšou či väčšou pomocou zo strany samotného Mercedesu. Tentoraz mu to strieborní nechcú nijako uľahčiť. “Vlani nás zabrzdila chyba na strane chladenia, kvôli ktorej sme sa v porovnaní s normálnou rýchlosťou monopostu len vliekli,” pripomenul Allison. “A rok predtým nás zas postihli technické problémy a nešikovné manévre počas výjazdu bezpečnostného vozidla. Na Rakúsko sa tešíme, možno už ukážeme viac z toho, čoho sme schopní.”

Hoci sa nezdá, že by sa Red Bull a Mercedes nejako obávali rýchlosti Scuderie, z Red Bullu pripomínajú, že jasné poradie ešte nie je dané. “Pomer síl nepoznáme. Súčasťou testovania je aj blafovanie.”

“Pohonná jednotka Hondy však bola vždy v takejto nadmorskej výške lepšia,” poukázal na prednosti japonského agregátu Marko. Motory sa budú musieť počas prvých dvoch víkendov roka vysporiadať s nadmorskou výškou 660 metrov nad morom, čo z neho robí tretí najvyššie položený okruh v štandardnom kalendári. “Vývoj zašiel ďalej. Vieme len to, že počas testov nebolo Ferrari na úrovni Mercedesu a Red Bullu. Možno sa však medzičasom dotiahli…”

Už o štyri týždne bude zaujímavé sledovať, či koronavírus nebude mať nejaký vplyv aj na samotné výsledky víkendu. Zatiaľ však piloti nemôžu robiť viac než sa strániť cudzích ľudí, aby náhodou neprišli do kontaktu s vírusom.

Max Verstappen si vraj na toto dáva obzvlášť veľký pozor. “Je to pochopiteľné. Chce sa stať najmladším majstrom sveta, nuž sa vyhýba akémukoľvek riziku,” prezradil 77-ročný Rakúšan. Ak si chce Verstappen skutočne splniť tento sen, má na to už len jednu príležitosť. V septembri totižto oslávi 23 rokov a Sebastian Vettel, aktuálny držiteľ rekordu, mal v čase zisku prvého titulu 23 rokov a 134 dní.

“Väčšina pilotov žije v Monaku. Boli tam prijaté veľmi prísne bezpečnostné opatrenia, aj svoj dom ste mohli opustiť len na pár hodín. Sú teda dobre izolovaní a prídu dostatočne pripravení,” dodáva Marko, ktorý dúfa, že sa za zostávajúci mesiac situácia ešte zlepší. “Pri takomto poklese čísel nakazených v Rakúsku dúfam, že si budeme môcť s Maxom aj normálne podať ruky.”