logo F1online.skF1online.sk

Cowell sa chce inšpirovať McLarenom: Pozrite sa, čo dokázali

Andy Cowell
© LAT Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 12:30

Aston Martin dnes pokojne mohol byť tam, kde je McLaren. Tieto dva tímy toho majú oveľa viac spoločného, než sa na prvý pohľad zdá. Čo však nemajú spoločné, ani podobné, sú výsledky. Kým stajňa z Wokingu v posledných rokoch povstala z popola ako bájny fénix, v Silverstone museli pristúpiť k zásadným organizačným zmenám, pretože v závere minulej sezóny prehrávali ešte aj s tímom Haas.

Asi preto neprekvapí, že nový boss stajne Andy Cowell si chce brať príklad práve z McLarenu. Je to pomerne logická voľba, keďže tieto dva tímy majú mnoho spoločného. Samozrejme, výsledky sú diametrálne odlišné, ale správne ingrediencie predsa nie vždy znamenajú vydarený obed.

„Kto si myslí, že nemôžeme vyhrať šampionát? Nikto sa nehlási? Pozrite sa, čo dokázal McLaren,“ povedal Cowell pre podcast televízie BBC Back at Base. „Prečo by sme to nemohli dokázať? Ak máte vysoké ciele, nemôžu vás zastaviť žiadne prekážky.“

McLaren je dobrý príklad hodný nasledovania. V skutočnosti majú tieto dva tímy veľmi podobné cesty. Oba boli v roku 2018 na dne, oba v posledných sezónach investovali horentné sumy do infraštruktúry a oba sú zákazníkmi Mercedesu. Na druhej strane, kým McLaren v uplynulej sezóne naplnil svoj osud a zaradil sa do boja o titul, Aston Martin patril medzi najväčšie sklamania celého ročníka.

S podobnými zdrojmi ako stajňa z Wokingu však postavili inžinieri monopost, ktorý bol podľa niektorých ojedinele až deviaty najrýchlejší, alebo dokonca posledný. „Podaril sa im neuveriteľný obrat,“ pochválil Cowell svojich súperov v McLarene.

„Myslím si, že je to zásluha vedenia technického tímu. Je to niečo, čo môžeme napodobniť. Dostaneme správnych ľudí na najdôležitejšie miesta. Keď tvrdo pracujete, obvykle budú nasledovať dobré výsledky,“ dodal Cowell.

Ten sa už v Silverstone naplno pustil do práce a urobil niekoľko kľúčových zmien. Z tímu sa ešte minulý rok porúčal technický riaditeľ Dan Fallows, v tomto roku preradil do pozície šéfa traťových inžinierov bývalého bossa Mikea Kracka a napokon sa rozlúčil aj s Tomom McCulloughom.

„Je to do značnej miery o snahe pochopiť ľudí, ich silné stránky a do akej miery môžu prispieť k dosiahnutiu konečného cieľa. Ak sa vám to podarí, potom musíte stmeliť organizáciu,“ povedal Cowell.

„Všetci by mali využívať svoje prednosti, takže musíte zistiť, aké sú, ako môžu zapadnúť do systému a ako môžu prispieť k výkonnosti monopostu. Je na mne, aby som sa uistil, že máme v tíme dostatočnú silu a rovnováhu, ktoré sa potom prejavia na konečnej odmene – čase na kolo,“ dodal bývalý šéf motorárov Mercedesu.

Súvisiace články

Diskusia