logo F1online.skF1online.sk

Horner reaguje na Watanabeho: Aj pre nás je to výzva, ale Honda to zvládne

Christian Horner
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 2. 2025

Slová, ktoré nenaplnili sebadôverou Fernanda Alonsa ani Adriana Neweyho. Keď šéf Honda Racing Corporation (HRC) možno až príliš úprimne priznal, že automobilka má problémy pri vývoji novej pohonnej jednotky pre rok 2026, vyvolal tým otázku, ako sú na tom ďalší, a menej skúsení, dodávatelia motorov.

Audi začalo s vývojom nového motora ako posledné a Red Bull Powertrains nemá na poli pohonných jednotiek žiadne skúsenosti. Nemecká automobilka sa môže spoľahnúť aspoň na svoje bohaté know-how, ale to ani zďaleka nestačí. Honda by oproti nim mala mať určitú výhodu, ale je tu zároveň niekoľko veľmi negatívnych skutočností.

V prvom rade, Japonci stratili nemálo času pri svojom rozhodovaní a s vývojom začali neskôr než ich hlavní konkurenti; po druhé, po svojom stiahnutí odovzdali know-how nadobudnuté pri vývoji predchádzajúcej generácie motorov Red Bullu, ktorý vraj získal aj stroje a niekoľko dôležitých inžinierov. To neveští nič dobré a šéf Honda Racing Corporation Kódži Watanabe to trochu neobratne aj priznal. „Nie je to ľahké,“ priznal Japonec. „Trápime sa. V súčasnosti sa zo seba snažíme vydať maximum a budúci rok predviesť výsledok.“

Asi neprekvapí, že na takúto odpoveď nasledovala ďalšia otázka. Watanabeho sa opýtali, čo konkrétne v ňom vyvoláva tieto obavy. „Všetko je nové,“ odpovedal.

„Motor s výkonom 355 kilowattov je nový a potrebujeme, aby bol veľmi kompaktný. Okrem toho potrebujeme ľahkú batériu a tú nie je ľahké vyvinúť. Výsledkom má byť malý motor s veľkým výkonom. Všetko je veľmi náročné, ale dávame do toho maximum,“ ubezpečil Watanabe.

Keď bol s týmito slovami konfrontovaný Christian Horner, už neodpovedal z pozície zákazníka Hondy, keďže ich spolupráca sa po sezóne 2025 skončí. Angličan však vyjadril presvedčenie, že v Sakure novú výzvu zvládnu.

„Je to veľká výzva. Honda rozpustila svoj projekt a potom ho znovu reštartovala, čím možno stratili trochu času. Ide však o veľmi schopnú spoločnosť a som presvedčený, že majú veľkú silu. Som si istý, že v roku 2026 budú mať konkurencieschopnú pohonnú jednotku,“ povedal médiám Horner.

Red Bull medzitým pokračuje sám a snaží sa byť strojcom svojho vlastného šťastia. Pri vývoji vlastného motora mu pomáha americká automobilka Ford, ale toto spojenie zatiaľ nie je veľmi viditeľné. Nevieme, či za to môžu pokračujúce marketingové dohody s Hondou, alebo manželský zväzok s Fordom v skutočnosti nie je taký horúci.

„Vždy chcete viac času, ale aj pre nás je to veľká výzva. Musíme vyrobiť vlastný motor úplne od nuly a naštartovať spoločnosť, ale počíname si dobre,“ povedal Horner o vývoji vlastnej pohonnej jednotky Red Bull Powertrains.

„Samozrejme, nikdy neviete, čo robia vaši súperi. Je to veľká výzva, ale urobili sme správne rozhodnutie,“ dodal odhodlane šéf stajne z Milton Keynes.

Súvisiace články

Diskusia