Ôsme miesto znamenalo pre RB stratu 20 miliónov: Zasiahlo to naše ambiciózne plány


Vo svetle čoraz lepšej ekonomickej situácie prichádzajú aj kedysi malé a skromné tímy s ambicióznymi plánmi. Bujaré večierky a atraktívni hostia už dávno nie sú doménou len tých najbohatších. Stále však platí, že menšie stajne sú citlivejšie na neplánované a neočakávané finančné straty. Racing Bulls delilo vlani devätnásť bodov od šiesteho miesta, ale stajňa skončila až ôsma, čo na ňu malo nepríjemné finančné dôsledky.
Sesterský tím Red Bullu odoláva tlakom na predaj aj kritike konkurencie, že jedna spoločnosť nemôže vlastniť vo Formule 1 dve stajne. Vlani si vo Faenze nezískali na svoju stranu ani fanúšikov, keď sa zmenili na „pojazdný billboard“ a zvolil si reklamný názov Visa Cash App RB, ktorý fanúšikovia obratom prekrstili na najhorší v dejinách tohto športu.
Peniaze sponzorov však boli potrebné. Tím dlho viedol vyrovnaný boj s Haasom o šieste miesto, v ktorom ťahal postupne za čoraz kratší koniec, keď k dvom súperiacim kohútom priletel Alpine a zožal všetku slávu. Zdolanie Haasu a zisk celkového šiesteho miesta sa nekonal a sesterský tím Red Bullu sa musel uspokojiť s ôsmym, čo so sebou prinieslo nepríjemné finančné dôsledky.
„Máme s týmto tímom ambiciózne plány, ale zatiaľ sme ich nemohli uskutočniť, najmä z finančných dôvodov, ale tiež z dôvodu obmedzení používania pohonnej jednotky a testovania starých monopostov,“ povedal generálny riaditeľ stajne Peter Bayer pre RacingNews365.com.
„Pozrite sa na veľké tímy. Mercedes a Kimi Antonelli sú najlepší príklad. Títo chlapci sedia v aute takmer každý víkend. Mnohé tímy testujú na súčasných okruhoch F1. Hovorte si, čo chcete, ale ponúka vám to veľkú výhodu, keď poznáte trať a tím sa dobre pripraví,“ pokračoval generálny riaditeľ Racing Bulls.
„Auto možno nie je súčasné, ale stále jazdí rýchlosťou monopostu F1, čo je dôležité. Tieto veci navyše, ktoré sa nachádzajú nad nevyhnutným minimom, sú priamo napojené na rozpočet a ten zas súvisí so stratou na prize money,“ dodal Bayer.
Nie je to však len umiestnenie. Je známe, že Honda si účtuje nemalé poplatky za využívanie svojich pohonných jednotiek so starým monopostom. Dokonca aj Red Bull bol vlani pri nasadzovaní auta z roku 2022 veľmi opatrný. Nedostatok financií však má podľa Bayera dosah na všetky oblasti činnosti tímu.
„Po marketingovej stránke by sme chceli urobiť oveľa viac, najmä pokiaľ ide o aktivity mimo padoku, ktorým sme sa vždy venovali,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Racing Bulls. „Napríklad v Las Vegas sme organizovali večierok mimo trate, čím sme otvorili Formulu 1 širšiemu publiku a priblížili šport fanúšikom.“
„Bolo to v centre Las Vegas a prišli tam aj Liam a Júki. Na takom mieste by ste pilota Formuly 1 za normálnych okolností nikdy nestretli. Tieto aktivity si však vyžadujú peniaze. Ak však musíme prejsť do úsporného režimu, aby sme ochránili výkonnosť tímu, môžu utrpieť práve tieto aktivity,“ povedal Bayer.
Podľa jeho slov však stajňa uvažuje aj nad renováciou starého sídla v talianskej Faenze. „Zamýšľam sa aj nad našimi priestormi. Mám niekoľko nápadov, ako ich rozšíriť. Chceli by sme zrekonštruovať starú budovu Minardi. Tento objekt si vyžaduje renováciu. Tieto oblasti však budú nepochybne ovplyvnené nedostatkom financií,“ uviedol boss stajne.