Podľa Wolffa je 450-miliónový vstupný poplatok Cadillacu príliš nízky
Už o rok sa vo Formule 1 predstaví jedenásť tímov. Do kráľovnej motoršportu prichádza Cadillac, ktorý však ešte pred svojím vstupom musí splniť viacero podmienok a tiež uhradiť vstupný poplatok 450 miliónov dolárov. Nie všetci sú však s jeho výškou spokojní. Podľa Wolffa by mal Cadillac zaplatiť viac, aby na tom ostatné tímy neprerobili.
Súčasná Concordská dohoda umožňuje vstup jedenásteho a dvanásteho účastníka pod viacerými podmienkami vrátane uhradenia 200-miliónového poplatku. Ten však podľa tímov už nie je adekvátny vzhľadom na to, ako rastie hodnota tímov aj F1 ako takej. V kuloároch sa preto hovorí, že v novej dohode bude zakotvený poplatok na úrovni až 600 miliónov dolárov.
V prípade Cadillacu sa dospelo ku kompromisu, keďže americký tím vstupuje do športu ešte pred podpísaním novej dohody, a zaplatí za svoje miesto na rošte 450 miliónov. Tieto peniaze budú následne rovným dielom prerozdelené medzi ostatné tímy. Každý tak získa 45 miliónov, ktoré mu majú vynahradiť výpadky na prize money.
“V prvom momente na tom stratíme,” tvrdí Toto Wolff, ktorý sa nad poplatkom pre Cadillac zamýšľal v rozhovore pre AMuS. “Nevieme, koľko toho Cadillac zainvestuje do F1. Kompenzačný poplatok, ktorý je momentálne nastavený na hranici 450 miliónov dolárov, je príliš nízky. Nevynahradí priamu stratu v príjmoch.”
Každý z desiatich tímov v prvých rokoch po príchode Cadillacu bude mať o čosi menší diel z koláča prize money. V optimálnom prípade jedenásty tím zvýši hodnotu športu a jeho príjmy ešte skôr, ako sa táto 45-miliónová kompenzácia “minie”.
“Až čas povie, akú hodnotu získa šport prijatím jedenásteho účastníka. Ak sa hodnota športu zvýši, všetci z toho budú profitovať. V tejto chvíli však netušíme. Nikto sa so mnou nebavil o presných plánoch Cadillacu,” pokračoval tretinový majiteľ Mercedesu.
“Ak teraz Cadillac príde s továrenským tímom a preinvestuje vo Formule 1 adekvátne množstvo peňazí na marketing, tak bude pre tento šport hodnotným prínosom,” uviedol Wolff.