Začína sťahovanie technického oddelenia Racing Bulls do Milton Keynes
Tím Formuly 1 Racing Bulls – verme, že ďalšia zmena mena povedie ku koncu zmätenia okolo názvu – si prechádza málo nápadnou, ale nesmierne dôležitou zmenou. Keď tím pred rokmi začal s presunom vývoja z talianskej Faenzy do Anglicka, dočasne sa usadil v zastaralom zariadení v Bicesteri. Tieto kancelárie teraz opúšťa a vydáva sa do nového zariadenia v susedstve s továrenským tímom v Milton Keynes.
Je to súčasť postupného približovania oboch tímov pod patronátom Red Bullu. Sesterská stajňa nakúpi niektoré dôležité komponenty a tiež začne využívať zariadenia hlavného tímu. Po niekoľkomesačných prípravách sa v januári uskutoční sťahovanie technického oddelenia Racing Bulls do novej budovy priamo v areáli továrne v Milton Keynes.
Na tomto mieste je vhodné pripomenúť, že tím naďalej sídli v talianskej Faenze, ale aerodynamické oddelenie, určite najdôležitejšia súčasť prevádzky formulového tímu, sa presunulo do anglického Bicesteru. Toto zariadenie teraz inžinieri stajne opustia a presunú sa do Milton Keynes.
„Kancelária v Milton Keynes je pripravená,“ vyhlásil generálny riaditeľ Racing Bulls Peter Bayer pre portál PlanetF1.com. „Mali sme tam chlapcov od IT, ktorí nám ju pekne zaplnili a zariadili. Naším plánom bolo všetko uskutočniť počas zimnej uzávierky tovární a 2. januára chceme byť v plnej prevádzke, aby sme nestratili čas na vývoj.“
„Nestratíme žiadny čas a je to pre nás prelomová zmena, pretože ide o najmodernejšie zariadenia. Bicester je stále stará budova Reynardu. Dali sme tam zopár nových stolov a nový koberec, ale to je všetko. Nie sú tam žiadne parkovacie miesta, žiadna jedáleň a žiadny supermarket, kde by ste si mohli kúpiť jedlo. Telocvičňa je stará a maličká. Skrátka je to zastaralé zariadenie a pre nás príliš malá,“ uviedol Bayer.
Bicester bol pre Racing Bull skôr dočasné a improvizované riešenie. Keď tím v roku 2022 začal využívať veterný tunel Red Bullu, potreboval sa presunúť niekam bližšie k základni svojho partnera. Teraz k nemu bude ešte bližšie, keďže sa presunie do novej budovy priamo v areáli Red Bullu. „V Bicesteri sme nemali dosť miesta. Chlapci ako technický riaditeľ Jody Egginton a pretekový riaditeľ Alan Permane pracovali v jednej kancelárii o veľkosti stola,“ povedal Bayer.
Aj keď to neznamená, že monoposty stajne okamžite zrýchlia na trati, tento tím chcel presunom do Anglicka v prvom rade prilákať nové mozgy priamo zo srdca „Motorsport Valley“. To sa vám však nepodarí, keď máte továreň podobnú skanzenu. Sťahovanie predstavuje dôležitý míľnik v dejinách stajne a jej šéf dúfa, že bude mať pozitívny vplyv na tím už v roku 2025.
„Myslím si, že to potrebujete, keď chcete byť atraktívny zamestnávateľ. Teraz už máme príťažlivé pracovné zázemie. Pekné kancelárie vás nezrýchlia na trati, ale okamžite z nás urobia atraktívnejšieho zamestnávateľa. V Milton Keynes máme peknú jedáleň a aj keď zatiaľ nemáme vlastnú posilňovňu, dočasne sme uzavreli kontrakt s miestnou posilňovňou, kam chlapci môžu chodiť, kým bude pripravená tá naša,“ vyhlásil Bayer.
„Modely tu vyvíjame s úplne novými strojmi. Všetko vybavenie bude najmodernejšie a investujeme do nových zariadení CFD. Mohlo a malo by nám to trochu pomôcť už v roku 2025,“ dodal Bayer.