Pérezove experimenty v šprinte pomohli k zisku pole position, povedal Horner
Podaril sa Red Bullu jeden z najnevídanejších comebackov tejto sezóny? Kým v šprinte sa Max Verstappen trápil za Nicom Hülkenbergom, v kvalifikácii vybojoval pole position. Tím využil otvorenie parc fermé po šprinte a siahol po zmene nastavenia, ku ktorej podľa slov Christiana Hornera pomohol aj Sergio Pérez svojím experimentovaním v šprinte.
Mexický pretekár odštartoval do šprintu z boxov a v priebehu skrátených pretekov dokonca zastavil v boxoch, aby vymenil predné krídlo. Bolo jasné, že Checo nemá po zbabranej kvalifikácii šancu na body v šprinte a tím ho využil aspoň ako pokusného králika. Podľa slov Christiana Hornera sa to pred kvalifikáciou vyplatilo.
„Tímu sa podaril skvelý obrat,“ pochvaľoval si šéf Red Bullu pre F1 TV. „Medzi šprintom a kvalifikáciou sme vykonali množstvo tvrdej práce a veľa zmien. Tím ukázal veľké úsilie. Max z toho vyžmýkal každú kvapku výkonnosti.“
Podľa Hornera zohrali kľúčovú rolu pri voľbe zmien práve Pérezove kolá na chvoste poľa v šprinte. „Checov monopost sme stiahli z parc fermé a vykonali na ňom pár zmien. To určite zohralo svoju rolu pri našich rozhodnutiach pred kvalifikáciou,“ pokračoval šéf Red Bullu.
„Pri pohľade na dáta sme videli tri zákruty, v ktorých sme v piatok boli naozaj márni – v prvej, druhej a poslednej. Dnes sme to však dokázali napraviť,“ skonštatoval spokojne Horner.
Red Bull v poslednom období nepatril medzi najväčších favoritov a papierové predpoklady neboli tomuto tímu naklonené ani v Katare. Šprintová kvalifikácia a šprint to len potvrdzovali, ale sobotný večer priniesol zásadný obrat. „Podľa mňa nikto z nás neočakával takýto parádny obrat zo strany tímu,“ povedal Horner.
„Musím udeliť kredit nášmu technickému tímu a poďakovať podpornému tímu v Británii za veľké zmeny medzi šprintom a kvalifikáciou. Max okamžite cítil zmenu. Cítil, že má viac gripu a bol s autom viac spojený. Fenomenálna práca,“ vychvaľuje svoj tím jeho šéf.
Ten si pritom nemyslí, že zmeny ohrozia šance Red Bullu v pretekoch. „Určite dúfame, že dnešné zmeny sa premietnu aj do nedele. V Katare je veľmi chladno a rozhodujúce je, aby ste pneumatiky prinútili fungovať. V šprinte sa držali a degradácia bola veľmi nízka. Očakávam, že v nedeľu uvidíme to isté,“ dodal Horner.
Spokojnosť vyjadril aj poradca Red Bullu Helmut Marko, najmä s výdržou pneumatík. Nedeľné preteky budú nepredvídateľné, ale zdá sa, že v Red Bulle sú dosť sebavedomí. „Všetko bolo v poriadku a dokázali sme zahriať pneumatiky,“ povedal Rakúšan.
„Úzke pracovné okno monopostu je naša Achillova päta. Medzi šprintom a kvalifikáciou sme zmenili pár vecí vrátane zahrievania pneumatík. V skutočnosti sme na jednej sade gúm zajazdili tri kolá, pričom pri druhom pokuse boli pneumatiky len o málo pomalšie než pri prvom,“ dodal Marko.