logo F1online.skF1online.sk

Horner: Keď zasvieti semafor, máte ísť…

Christian Horner a Sergio Pérez
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala30. 11. 2024

So Sergiom Pérezom to v posledných mesiacoch ide od desiatich k piatim. V katarskom šprinte sme v jeho podaní videli jeden z najhorších výkonov v kariére, keď obsadil úplne poslednú 20. priečku. V šprinte spravil aj jednu školácku chybu.

Po vypadnutí v prvej časti šprintovej kvalifikácie sa Red Bull rozhodol zmeniť nastavenia na monoposte Sergia Péreza. Zo šestnásteho miesta mal beztak len mizivé šance na umiestnenie v TOP8, a takto chcel aspoň nazbierať cenné dáta do nedeľných pretekov.

Mexičan štartoval z boxov, kde sa však dopustil školáckej chyby. Odštartoval pomalšie ako lekárske vozidlo, čo využil Franco Colapinto a na výjazde ho predbehol. “Videli ste, že Checo sa nepozeral na semafor,” vysvetlil svoj manéver mladý Argentínčan.

Christian Horner nevedel vysvetliť, čo sa stalo s jeho jazdcom, že takto zaspal. “Ak mám povedať pravdu, neviem. Musím sa s ním o tom porozprávať. Vyzerá to tak, že to neodhadol. Keď však zhasnú svetlá, máte ísť,” vysvetlil Pérezovi jeho šéf, ktorého čaká v pondelok po Abú Zabí veľké stretnutie s ostatnými členmi vedenia a majiteľmi Red Bullu o tom, či Pérez bude pokračovať aj ďalší rok.

Nuž a čo povedal na nezvládnutý štart samotný Sergio Pérez? “Naším dnešným cieľom bolo odjazdiť toho čo najviac na čistom vzduchu. Na štarte som sa rozbehol. Bol som však pomalý a za mnou bol Franco. Mal som veľmi chladné pneumatiky, pretože pred semaforom som stál už päť minút.”

V rozhovore pre F1 TV dokonca vyhlásil, že hlavným cieľom bolo “byť čo najviac pozadu”, aby mal pred sebou voľnú trať. Zo slov Christiana Hornera sa však nezdá, že by jeho tím o tomto pláne niečo vedel.

Tak či onak, Pérezovi sa následne nepodarilo dostať späť pred Colapinta. Red Bull ho tak poslal do boxov, kde dostal nové predné krídlo. To prechádzajúce však nebolo poškodené. Ted Kravitz zo Sky Sports vysvetlil, že Red Bullu šlo len o dáta.

“Dnes bolo pre nás najdôležitejšie nájsť správny balans na čistom vzduchu. Mal som čo najviac jazdiť na čistom vzduchu. Vyskúšali sme aj rôzne predné krídla. Máme veľký priestor na zlepšenie,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia