Domenicali sľubuje rotujúce podujatia. Ubudne európskych pretekov?
Ako vyriešiť veľký záujem o organizovanie pretekov Formuly 1? Jednoducho. Niektoré miesta v kalendári zostanú otvorené „rotujúcim“ podujatiam. Šéf Formuly 1 Stefano Domenicali sľubuje, že Liberty Media už čoskoro zavedie túto novinku, o ktorej sa hovorí už nejaký čas. Je to dobrá správa? Nuž, má nespochybniteľné výhody aj nevýhody.
Rozhodne je to spôsob, ako zvýšiť cenu, ale zároveň udržať v kalendári niektoré tradičné okruhy, hoci ich budeme vídať len každý druhý alebo tretí rok. Znamená to tiež ďalšie ohrozenie pre európske podujatia, keďže toto opatrenie zasiahne hlavne chudobnejších promotérov – Spa, Imolu a ďalších.
„Už čoskoro oznámime nejaké novinky ohľadne rotujúcich európskych podujatí a niekoľkých ďalších možnostiach,“ povedal šéf Formuly 1 Stefano Domenicali. „Samozrejme, upresníme to aj s podrobnosťami. Je pravda, že máme veľký záujem zo strany nových podujatí a našou úlohou vždy bude vyvážiť ekonomické výhody a tiež rast na trhu.“
Asi neprekvapí, že novými podujatiami sa nemyslí návrat tradičných európskych okruhov ako Mugello alebo Portimao, ale záujem z Ázie, Ameriky a dokonca Afriky. Podľa zákulisných zdrojov má obrovskú šancu Rwanda a Domenicali rokuje o návrate Veľkej ceny Argentíny, nehovoriac o výstavbe multimiliardového okruhu v Saudskej Arábii – nemá nahradiť, ale doplniť podujatie v Džidde.
Ktoré okruhy si však budú striedať „žolíka“? Podľa medializovaných informácií, odvoláva sa na ne aj magazín Autosport, by sa o jedno miesto mohli podeliť Barcelona a Zandvoort, hoci holandským promotérom sa takýto nápad ani trochu nepozdáva. Problémom je aj samotný charakter striedania na dvojročnej či trojročnej báze. Do organizácie pretekov, údržby a ďalších záväzkov sa investuje toľko peňazí a úsilia, že organizovanie pretekov každý druhý rok pre väčšinu z nich nedáva ekonomický zmysel.
Domenicali pritom, možno trochu nečakane, odmieta akékoľvek ďalšie zvyšovanie počtu veľkých cien. „Podľa nás máme správne vyváženie, 24 je správne číslo. Na stôl nám príde návrh, ktorý nám umožní urobiť ešte lepšie voľby smerom do budúcna,“ povedal taliansky manažér.
„Ako vždy potrebujeme balans, nemôžeme sledovať čisto ekonomicky prospešný návrh, pretože ten sa líši podľa regiónu. Je na nás, aby sme ponúkli akcionárom správnu voľbu. Podľa mňa sme v dobrej pozícii, aby sme si do budúcna zvolili ešte lepšiu stratégiu,“ dodal Domenicali.