Piastriho prirovnávajú k Prostovi: Vidím pár podobností
Oscar Piastri si vo Formule 1 robí dobré meno. Na jeho adresu sa zo všetkých strán hrnú slová chvály. Najnovšie ho Bernie Ecclestone označil za “čarovného chlapca”, no okrem toho je často prirovnávaný k Alainovi Prostovi. Mladý Austrálčan priznal, že niečo na tom bude.
Bernie Ecclestone je známy tým, že Alaina Prosta považuje za najlepšieho jazdca všetkých čias. Ak teda osobnosti z padoku prirovnávajú Oscara Piastriho práve k štvornásobnému majstrovi sveta, tak je to veľká poklona.
“Takéto prirovnania mi lichotia, najmä preto, že Alain patrí k najúspešnejším jazdcom nášho športu,” potešil sa Oscar Piastri, ktorého vyspovedal magazín Auto Motor und Sport. “Keď pretekal, ja som ešte ani nebol na svete, takže nepoznám celý príbeh, ale z toho, čo som o ňom počul a čítal, tak medzi nami skutočne vidím isté podobnosti.”
“Prostov jazdecký štýl sa vyznačoval jemnosťou a uhladenosťou. Svoju prácu si robil veľmi precízne. Toto isté vidím aj sám na sebe,” prezrádza rodák z Melbourne, ktorý Prosta aj osobne pozná. “Keď som bol ešte v Alpine, tak som sa s ním párkrát rozprával. Zhovárať sa s ním bolo nesmierne zaujímavé a dal mi aj pár tipov.”
Alain Prost bol známy tým, že sa počas kariéry vyhýbal nehodám. Eddie Jordan naňho spomínal ako na jazdca, ktorý aj v tréningoch či kvalifikácii odjazdil vždy minimálny potrebný počet kôl, ktoré ho pripravili na zvyšok víkendu a stačili na dobrý výsledok. Čím menej kôl totiž odjazdil, tým bola menšia šanca nehody.
Sám Prost o sebe hovoril, že nikdy nejazdil za hranicami svojho monopostu, ale najviac na 99,9 percenta. V čase, keď o výsledkoch rozhodovala aj spoľahlivosť, to bolo výhodné. Oscar Piastri však konštatuje, že v tomto smere sa už od Prosta odlišuje.
Aj keď sa Piastri nehodám úspešne vyhýba, k pretekaniu pristupuje inak ako Prost. “U mňa to tak nie je. V súčasnosti musíte jazdiť na limite. Som si istý, že to súvisí aj s monopostmi. Keď jazdil Prost, autá boli oveľa menej spoľahlivé a neboli také bezpečné. Keď ste vtedy zašli za limit, malo to oveľa vážnejšie dôsledky ako dnes. Naše autá sú o čosi stabilnejšie.”
“V každom prípade by ste nemali ísť naplno a prechádzať cez obrubníky v každom kole. Dnes je to o tom, že limit potrebujete trafiť celkom presne. Ak ho podleziete o desatinku, idete príliš pomaly. Ak to preženiete, pneumatiky vás potrestajú. Hranica je veľmi úzka,” poznamenal austrálsky pretekár.