Alonso sa potľapkáva po pleci: Mali sme skončiť na pätnástom mieste
Fernando Alonso opäť zo svojho monopostu vyžmýkal, čo sa dalo, no ani to nestačilo na viac ako pár bodov, ktoré získal za umiestnenie na chvoste prvej desiatky. Opäť si tak vylepšuje náladu poukazovaním na to, že Aston Martin mal skončiť hlboko v poli porazených.
V posledných týždňoch Fernando Alonso prakticky pri každom rozhovore nezabudne pripomenúť, aký výsledok predpovedajú Aston Martinu jeho vlastné interné simulácie. Vždy však tento cieľ vysoko prestrelí, čo mal byť prípad aj nedeľných pretekov v Singapure.
Španiel sa zrejme motivuje tým, koľko pozícií dokáže získať oproti predikciám. Realita je totiž smutná. “Obyčajne je k dispozícii len deviate a desiate miesto za top tímami,” povzdychol si Fernando Alonso. “Keď teda skončíme na ôsmom mieste, je to lepšie, než v čo sme mohli dúfať.”
Pilot Aston Martinu v nedeľu štartoval na siedmej priečke. Predbehli ho obaja pilot Ferrari, no on sa zas dostal pred Nica Hülkenberga, takže v konečnom zúčtovaní prišiel len o jednu pozíciu. “V skutočnosti sme mali obsadiť pätnáste alebo šestnáste miesto. To nám hovoria simulácie, pretože nás uvádzajú ako siedmy alebo ôsmy najrýchlejší tím. Sme však na ôsmej priečke za Ferrari. To nám na začiatku krátkej prestávky dodáva chuť.”
Britský tím získal “dobré body”, ale nimi sa nedá zakryť skutočnosť, že Aston Martin “nemal dobré tempo”. Navyše stratil jedno celé kolo. Vlani sa auto mohlo pýšiť tým, že sa skvele ovládalo, ale to je minulosť. Podľa Alonsa sa v ňom “celý víkend jazdilo ťažko”. “Mali sme šťastie, že sme získali body, ale mal som pocit, že sme mohli skončiť aj na tom pätnástom mieste.”
Vzhľadom na to, že Kevin Magnussen a Alex Albon z pretekov odstúpili, umiestnenie Lanca Strolla by malo zodpovedať tomu, na čo reálne má monopost AMR24. Kanaďan obsadil štrnáste miesto so stratou 40 sekúnd na bodovanú desiatku.
“Teraz musíme šliapnuť na plyn, pretože nemáme dostatočnú rýchlosť na to, aby sme sa vlastnými silami dostali na body,” vyzýva svoj tím Alonso. “Potrebujeme nájsť tri alebo štyri desatiny, aby sme sa vrátili späť na čelo stredu poľa.”
Vyzerá to tak, že do Austinu si väčšina tímov chystá vylepšenia. Už sa niečo rysuje aj v továrni Aston Martinu. “Azda nám pomôžu prinavrátiť si lepšiu výkonnosť. Medzi záverečnou fázou sezóny 2024 a rokom 2025 sa autá nijako dramaticky nezmenia. Pri žiadnom tíme nečakám revolúciu. Budeme sa musieť teda ubezpečiť, že si vyberieme správny smer. Tím však odvádza svoje maximum.”