logo F1online.skF1online.sk

McLaren tají detaily vývojového plánu. Nechajte sa prekvapiť, hovorí Stella

Andrea Stella
© LAT Images/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala16. 9. 2024

Priaznivci Red Bullu už teraz veľmi presne vedia, že majú netrpezlivo čakať na tohtoročné preteky v Austine, keď má Milton Keynes predstaviť vylepšenia svojho auta. Čo však McLaren? Príde o svoju konkurencieschopnosť, alebo má tiež niečo v zálohe? Andrea Stella prikyvuje, ale detaily tají.

Helmut Marko už niekoľko dní do svojich odpovedí na novinárske otázky vkladá nádej, že Red Bull sa čoskoro postaví na nohy. Podľa jeho najnovších vyjadrení by austinské vylepšenia, na ktorých sa pracuje vďaka zisteniam z posledných týždňov, mali z RB20 spraviť “potenciálne až veľmi konkurencieschopný” monopost.

To nie sú dobré správy pre súperov a najmä Landa Norrisa, ktorý by potreboval, aby problémy Red Bullu trvali čo najdlhšie a McLaren bol čo najsilnejší. Na posledných dvoch veľkých cenách však o svoju obrovskú výhodu zo Zandvoortu prišiel aj vďaka vývojovým krokom Ferrari.

“Medzi štyrmi top tímami nie sú vôbec veľké rozdiely,” skonštatoval po nedeľných pretekoch Andrea Stella. “O McLarene často počúvam: McLaren má najlepšie auto, McLaren má najlepšie auto… Myslím si, že na číslach to tak nie je.”

“Myslím si, že podľa čísiel má McLaren najlepšie auto na niektorom type okruhu — Barcelona, Maďarsko, Zandvoort —, a to z technických dôvodov. Ale tu [v Baku] sme sa podľa mňa netešili zo žiadnej výhody nad Ferrari, ba myslím si, že dokonca ani nad Red Bullom.”

Podľa papájového tímu tak v nedeľu nevyhralo najrýchlejšie auto, ale kombinácia dobrej stratégie, tímovej práce, Piastriho majstrovskej obrany a najmä skvele načasovaného útoku na Charlesa Leclerca.

Andrea Stella však upokojuje, že McLaren sa nechystá stratiť pôdu pod nohami. “Určite pracujeme na vylepšeniach pre túto sezónu,” ubezpečil v nedeľu večer. “Práve s nimi finišujeme. Nechcem prezradiť príliš veľa ohľadom toho, čo to bude a kedy, ale máme plán, ako spraviť naše auto rýchlejším.”

“Či to dokážeme, alebo nie, to uvidíme. Na tejto úrovni vývoja sme už totiž videli, že nie je ľahké zmeniť špecifikáciu auta a spraviť to tak, aby fungovala podľa vašich očakávaní založených na vývojových nástrojoch,” uvedomuje si úskalia vývoja tesne pod vývojovým stropom.

V tejto sezóne na strop narazili už viaceré tímy. Následne museli spraviť krok vzad, aby mohli spraviť dva kroky vpred. Aj preto nové súčiastky McLarenu neprichádzajú a neprichádzajú. Krok vzad si teraz inžinieri dovoliť nemôžu — po jesennej pauze nasleduje nesmierne dôležitá preteková trojička v Amerike, uprostred ktorej nebude na opravný vývoj v továrni čas. “Preto sme si dopriali viac času, aby sme mali istotu, že čo prinesieme na trať, bude úspešné.”

“Takže áno, môžem potvrdiť, že na nasledujúcich veľkých cenách prinesieme nejaké veci, ale nechajme to na dokument [FIA o vylepšeniach], nech vás prekvapí, keď bude zverejnený,” doplnil tajnostkársky.

Súvisiace články

Diskusia