logo F1online.skF1online.sk

Verstappena rozhodili zmeny v nastaveniach: Auto bolo zrazu nevyspytateľné

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala14. 9. 2024

Max Verstappen mal v kvalifikáciách navrch nad svojím tímovým kolegom už 33 veľkých cien po sebe. Mexičan túto negatívnu sériu konečne dokázal ukončiť, no aj vďaka tomu, že Holanďanovi nesadli zmeny na monoposte, ktoré sa rozhodol spraviť jeho tím pred kvalifikáciou.

V tréningoch to s Red Bullom nevyzeralo ani zďaleka tak zle ako na predchádzajúcich víkendoch. Keď však v kvalifikácii začalo ísť do tuhého a každý musel pritlačiť na pílu, vo vysielačke Maxa Verstappena sa ozvali už známe sťažnosti na balans auta.

“Pred kvalifikáciou sme spravili pár úprav, po ktorých sa auto oveľa ťažšie ovládalo, nebolo celkom spojené s asfaltom,” vysvetľoval svoje problémy Max Verstappen pre Sky Sports. “Počas kvalifikácie sme sa na to pokúsili nájsť riešenie, no uprostred šestnástej zákruty bolo zrazu auto veľmi rozhádzané, čo ma pri prvom pokuse v Q3 zaskočilo. Podlahou som aj narazil na obrubník. To je najhoršia zákruta, v ktorej sa vám také čosi môže stať.”

Ak spravíte chybu v šestnástej zákrute, doplácate na to na celej dĺžke cieľovej rovinky až k cieľovej čiare. Táto chyba však bola len dôsledkom zmien na monoposte, ktorých negatívny dopad Holanďan popísal aj o čosi podrobnejšie.

“Ťažko dopredu povedať, čo sa stane v Q3, ale hneď v prvom kole po výjazde z boxov v Q1 som cítil, že sme s monopostom spravili krok vzad. Auto bolo nepredvídateľné a ťažké na riadenie kvôli tým zmenám, ktoré sme spravili,” pokračoval šiesty muž kvalifikácie. “Som trochu sklamaný, pretože sa snažíte všetko optimalizovať a zlepšiť. Žiaľ, my sme zašli až za hranu.”

“V aute som sa necítil komfortne. Keď sa necítite komfortne, nemôžete v zákrutách zaútočiť,” znie ďalší z problémov, ktoré sa objavili v kvalifikácii. Pre Viaplay na túto tému ešte prezradil: “Zadná časť auta veľmi skákala, takže zakaždým na vjazde a výjazde zo zákruty auto tvrdo poskakovalo.”

“Bolo to náročné. V Q2 to bolo celkom dobré, ale ja som sa dobre necítil. Nedokázal som optimalizovať prejazd prostrednej časti zákruty. Mali sme aj priveľkú nedotáčavosť, ktorú na mestskom okruhu nechcete mať,” uzavrel svoju analýzu monopostu RB20.

Verstappen mal plné ruky práce so svojím autom, ale pri pohľade na celkové výsledky môže mať úsmev na tvári. Všetko nasvedčuje tomu, že v nedeľu navýši náskok na čele šampionátu, keďže Lando Norris bude štartovať až z hĺbky druhej desiatky. Jazdecký titul tak zatiaľ nie je ohrozený.

Red Bullu sa však črtá ďalší súper v Pohári konštruktérov. Ak by sa preteky skončili podľa výsledkov z kvalifikácie, o prvú priečku v šampionáte by sa už uchádzali tri tímy.

Verstappen si všimol dobrú formu Ferrari. “Oni sú tu vždy rýchli, nie je to žiadne prekvapenie. Už aj v predchádzajúcich troch rokoch získali pole position. Kombinácia Ferrari a Charlesa tu je veľmi silná.”

“My sme to však dnes neoptimalizovali. Pokúsili sme sa, snažili sme sa auto vyladiť a hľadali sme detaily, ktoré by sme mohli spraviť lepšie. Mysleli sme si, že zmeny pred kvalifikáciou ho aj vylepšia, žiaľ, dopadlo to naopak. Aj to sa občas môže stať. Je to škoda, že sa to stalo práve v kvalifikácii,” uzavrel.

Súvisiace články

Diskusia