logo F1online.skF1online.sk

Bottasovi nevoňalo Seidlovo vedenie: Komunikovali so mnou minimálne

Valtteri Bottas
© LAT Images/Sauber
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 9. 2024

Valtteri Bottas v tejto chvíli bojuje o holý formulový život. Fínsky pretekár ešte prednedávnom odhadol svoje šance na zotrvanie v F1 na „99 percent“. V tejto chvíli však môžeme s istotou povedať, že buď predĺži spoluprácu so Sauberom, alebo odíde. Valtteri však dúfa, že nové vedenie stajne mu bude naklonené.

V tomto roku sa vo švajčiarskom tíme pod vedením Andreasa Seidla a Olivera Hofmanna diali prapodivné veci. Interný rozkol nakoniec vyvrcholil kompletnou reštrukturalizáciou pod taktovkou generálneho riaditeľa Audi Gernota Döllnera, hoci aj ten si na svoju adresu vypočul reči o tom, že Formule 1 nefandí a nerozumie jej.

Tak či onak, pod vedením Seidla a jeho technického riaditeľa Jamesa Keya sa Sauber len prepadal. Prazvláštna situácia nastala na prelome apríla a mája, keď tím vymenil Valtterimu Bottasovi inžiniera a ani sa neunúval mu vysvetliť, prečo sa takto rozhodol. Fínsky pretekár vtedy už asi tušil, že jeho dni v tíme sú spočítané. Po výmene vedenia mu však zablikala iskierka nádeje.

V rozhovore pre Motorsport Week Bottas priznal, že mal „minimálnu komunikáciu“ s predchádzajúcim vedením pod taktovkou Seidla. „Ťažko povedať, prečo tomu tak bolo. Ak majú ľudia krátku pamäť, ako napríklad predchádzajúce vedenie, tak ma posudzujú iba podľa mojich výkonov v slabom aute, ale už nie podľa mojej predchádzajúcej kariéry,“ vyhlásil fínsky pretekár.

Valtteri však dúfa, že pod vedením Binotta to bude inak. „Podľa mňa bude s Mattiom rozdiel v tom, že som ako pilot Mercedesu bojoval proti nemu vo Ferrari. Mohol vidieť, čo dokážem. Vie, že sa mi podarilo ukradnúť im pár bodov. Myslím si, že diskusie sme začali tým správnym spôsobom a s rešpektom, čo si naozaj vážim. Chcem zostať vo Formule 1 do príchodu Audi, to je jasné,“ vyhlásil Bottas.

Ten sa okrem iného vyjadril, že chce podpísať minimálne dvojročnú zmluvu. Presne taký bol plán Audi. Nemecká automobilka chcela svojich budúcich pilotov v kokpitoch Sauberu už v roku 2025, aby si zvykli a naučili sa pracovať s tímom pred prechodom pod hlavičku štyroch kruhov. Je však otázne, či nedôjde k zmene plánu vzhľadom na nedostatok alternatív na prestupovom trhu v tomto roku.

Monopost Sauberu je na tom totiž veľmi zle a pre nás je v podstate nereálne posúdiť výkony Valtteriho Bottasa. Ten víkend čo víkend s náskokom poráža tímového kolegu, ale znamená to, že je v životnej forme? „Pre jazdca to nie je jednoduchá situácia, pretože len s ťažkosťami môžete ukázať, čo dokážete,“ povedal rodák z fínskeho mesta Nastola.

„Pri pohľade na výsledky sa to ľahko povie. Najdôležitejšie však je, že ja viem, aké sú moje výkony; a tím vie, aké sú moje výkony. Na ničom inom nezáleží. Ľudia, ktorí rozumejú výkonom jazdcov, vedia, čo dokážete v správnom aute,“ dodal odhodlane Bottas.

Súvisiace články

Diskusia