logo F1online.skF1online.sk

McLaren dokončuje prácu na novej podlahe, no s jej nasadením vyčkáva

Oscar Piastri
© LAT Images/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala5. 9. 2024

Andrea Stella po dominantnom víťazstve v Zandvoorte konštatoval, že monopost ešte nie je dostatočne dobrý na to, aby bol zo všetkých najsilnejší na každom okruhu v zostávajúcej časti sezóny, a preto pripravuje ďalšie vylepšenia. Jedným z nich bude aj nová podlaha, no McLaren sa s jej nasadením rozhodne neponáhľa. Podľa Stellu má na to dobrý dôvod.

Čím sú tímy bližšie k teoretickému výkonnostnému stropu, tým je nasadzovanie nových komponentov rizikovejšie. V posledných týždňoch a mesiacoch sa o tom presvedčili v Red Bulle, Ferrari, Mercedese, ale aj v takom Aston Martine. Zatiaľ jediný tím, ktorému funguje prakticky každý nový balík, je McLaren.

Papájoví však stoja na rázcestí. V továrni majú takmer hotovú novú podlahu, ktorá by ich mohla v tesnom štartovom poli posunúť ešte ďalej. Na druhej strane zas riskujú, že podlaha, ktorej cieľom má byť zvýšenie prítlaku na monoposte, nebude fungovať podľa očakávaní a inžinieri stratia niekoľko víkendov riešením problémov namiesto toho, aby tréningy venovali výlučne prípravám na kvalifikáciu a preteky.

Mercedes takto stratil čas po predstavení podlahy v Spa-Francorchamps, Ferrari zas celé týždne riešilo poskakovanie, ktoré spôsobila podlaha zo Španielska. Red Bull sa stále trápi a hádajte, ktorý komponent je medzi podozrivými? Podlaha z Imoly.

McLaren sa týmto patáliám vyhol aj vďaka tomu, že tento rok predstavil len jeden veľký balík vylepšení, ktorý sa týkal podlahy. “My sme od Miami nepriniesli žiaden výrazný upgrade,” vysvetľuje Andrea Stella, ako je možné, že jeho tím obchádzajú takéto problémy.

“Ďalšie relevantné vylepšenia prišli v Zandvoorte, aj keď neboli také rozsiahle ako v Miami, a ani nezahŕňali podlahu. Šlo len o detail. Vylepšenie sa týkalo iných oblastí na aute,” podotkol šéf tradičného britského tímu.

Podľa Stellu sa oplatí čakať, kým budú v tíme presvedčení o tom, že pripravovaná podlaha bude fungovať. “Neprinášali sme vylepšenia z istého dôvodu; pretože vidíme, že keby sme tento proces spustili, po ich otestovaní na reálnom monoposte sme mohli naraziť na nejaké pochybnosti. Skôr, než výsledky vývoja predstavíme na trati, si doprajeme čas, aby sme sa presvedčili, že tento vývoj je dotiahnutý.”

McLaren bol v Monze silný aj bez novej podlahy, čo je dobré znamenie, že bude silný na každom type okruhu. “V skutočnosti si myslím, že štartové poradie závisí najmä od jazdcov, či dokážu využiť všetok dostupný grip, a nie o tom, či je auto dominantné.”

“Ak sa pozrieme na skutočné časy a nie na prosté pozície, uvidíme, že každý pilot zo štyroch top tímov mal možnosť získať pole position,” doplnil Stella na margo talianskej kvalifikácie.

Súvisiace články

Diskusia