logo F1online.skF1online.sk

McLaren bude útočiť na oba tituly, Stellu inšpiroval Vettel z roku 2013

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala26. 8. 2024

V konštruktérskom šampionáte má McLaren viac ako reálnu šancu na titul. S tým jazdeckým to bude o čosi náročnejšie, ale v McLarene sa nevzdávajú. Andrea Stella sa chce dokonca inšpirovať výkonom Sebastiana Vettela z roku 2013 a vyhrať všetky zostávajúce podujatia sezóny.

Papájoví sa po letnej prestávke vrátili na formulové okruhy vo veľkom štýle. Lando Norris zaknihoval najdominantnejšie víťazstvo v sezóne; ba v skutočnosti za posledného dva a pol roka sa nikomu s výnimkou Maxa Verstappena nepodarilo vyhrať s náskokom viac ako desať sekúnd.

McLaren chce aj na základe týchto výsledkov rozbehnúť stíhaciu jazdu, ktorej cieľom by mal byť zisk oboch titulov. “Myslím si, že konštruktérsky šampionát bol v hre už pred týmto podujatím. V jazdeckom šampionáte sme chceli zachovať chladnú hlavu a koncentrovať sa na fakt, že je to možné. Dokonca sme sa o tom rozprávali a pozreli sme sa na to, čo Vettel dokázal v roku 2013 a povedali sme si, že prečo by sme nemohli spraviť to isté?” prezradil nadšený Andrea Stella.

Lando Norris by mal však napodobniť skôr Sebastiana Vettela z roku 2012. Nemecký pretekár vtedy strácal na Fernanda Alonsa 42 bodov a zostávalo mu sedem veľkých cien do konca sezóny. V McLarene to budú musieť výrazne prekonať, keďže Lando stráca až 70 bodov.

Vo Wokingu sa rozhodne neplánujú vzdať, ale budú snívať vo veľkom. “Musíme si zachovať koncentráciu a musíme myslieť na to, že je to možné. Z výkonnostného hľadiska bola nedeľa veľmi povzbudzujúca. Na druhej strane sa to všetko však udialo na trati, ktorá veľmi vyhovuje nášmu autu rovnako ako Maďarsko. Dokonca aj po Maďarsku sme hovorili, že na každých pretekoch z toho bude prvé a druhé miesto, no nebolo. V tejto chvíli všetko úzko súvisí s daným okruhom.”

“Nedeľa však výrazne prekonala naše očakávania vrátane tých zo soboty. Do istej miery sme mali aj veľmi dobrú degradáciu pneumatík, keďže Lando v poslednom kole pretekov zajazdil najrýchlejší čas,” pripomenul Stella.

Red Bull v Holandsku síce jasne zaostával, ale pred nami je ešte deväť rôznorodých okruhov. Britská stajňa ráta s tým, že keď sa kolotoč vráti na rýchle trate, Red Bull môže opäť udrieť.

“Nie som si istý, ako je to z hľadiska konkurencieschopnosti. Ak pôjdeme na trať, ktorá patrí do tejto rodiny okruhov, tak môžeme byť sebavedomí, že podáme silný výkon; na tratiach s vysokým prítlakom a dlhými zákrutami,” vysvetlil Stella. “Na druhej strane na tratiach s veľmi rýchlymi zákrutami, akou je Silverstone, tak vieme, že na takej konfigurácii sú veľmi silní oni.”

Na júlovú pretekovú trojičku netreba zabúdať a to, aký tam bol Red Bull rýchly. “Keby sme sa vrátili do Rakúska, boli by tam rýchlejší, pretože v kvalifikácii mali výhodu štyroch desatín. Myslím si však, že vďaka vylepšeniam budeme konkurencieschopnejší aj tam, kde by bol Red Bull potenciálne rýchlejší ako my.”

“V Belgicku sme však prišli o príležitosť zistiť, kto by bol najrýchlejší na suchej trati, pretože kvalifikácia prebehla na intermediálkach. My si však myslíme, že monopost v súčasnej konfigurácii nebude stačiť na to, aby sme mali najlepšie auto na každom jednom podujatí. Preto plánujeme priniesť ešte viac vylepšení pred koncom sezóny,” avizuje taliansky inžinier.

Súvisiace články

Diskusia