logo F1online.sk

Ocon: Nie je čas sa ľutovať

Esteban Ocon
© Renault Sport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 11. 2020

Esteban Ocon má za sebou rozporuplný reštart svojej kariéry. Sezóna 2020 síce ešte neskončila, no je viac ako zrejmé, že pre francúzskeho mladíka predstavovala veľkú výzvu. Nový tím a k tomu rok mimo F1. Tieto dva faktory sa na slabších výkonoch z úvodu ročníka podpísali najviac. V druhej polovici sezóny začal Ocon znovu ukazovať záblesky svojej rýchlosti, k zemi ho však zrážala dávka smoly.

Aj v Turecku Ocon dokazoval, že si miesto vo Formule 1 zaslúži. Po dobrej kvalifikácii vynikajúco odštartoval, no jeho nádeje tleli prikrátko. Najprv ho v prvej zákrute neúmyselne zostrelil tímový kolega Daniel Ricciardo, len o pár metrov ďalej poslal Ocona do hodín Valtteri Bottas. Francúz sa prepadol na posledné miesto a musel absolvovať aj nútenú zastávku v boxoch. Napriek tomu sa dobrou stíhacou jazdou dostal aspoň na jedenáste miesto.

„Po tom, čo sa stalo v posledných dvoch pretekoch som veľmi motivovaný. Už som povedal, že našu stranu garáže akoby opustila šťastena, no je len v našich rukách to opäť zvrátiť,“ povedal Esteban Ocon.

„Nie je čas sa ľutovať, som odhodlaný odjazdiť solídny víkend a získať hromadu bodov v tejto dôležitej fáze sezóny.“

Bahrajn je po mnohých stránkach špecifickým miestom. Jedná sa o púštny okruh, kde panujú vysoké teploty. Navyše sa jazdí v noci pod umelým osvetlením, čo sme v tejto „koronasezóne“ ešte nevideli.

„V Bahrajne som prvýkrát jazdil v roku 2015 v šampionáte GP3. Na tomto okruhu som odvtedy jazdil pomerne pravidelne,“ hovorí Ocon. „Jazdí sa tam naozaj pekne, je to univerzálny okruh, ktorý vyskúša všetky aspekty auta. Budú to tiež prvé nočné preteky pod umelým osvetlením. To vám v porovnaní s jazdou za bieleho dňa ešte pridá na pocite rýchlosti.“

„Bude tiež omnoho teplejšie, než na čo sme v posledných týždňoch zvyknutí. Pneumatiky by už mali opäť fungovať tak, ako obvykle, na nás je auto optimálne nastaviť.“

Súvisiace články