logo F1online.skF1online.sk

Alpine hlási „veľký balík vylepšení“, ktorý bude predohrou nadchádzajúcej sezóny

Pierre Gasly
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 8. 2024

V druhej polovici sezóny obvykle očakávame postupné spomalenie vývoja a presmerovanie zdrojov na nasledujúci rok. Keďže však pravidlá zostávajú stabilné, každý pokrok si tímy a ich inžinieri prenesú do ročníka 2025. Aj na jeseň sa tak môžeme tešiť na nasadzovanie nových dielov a veľký balík úprav chystá aj tím Alpine.

Technické oddelenie stajne momentálne vedie David Sanchez. Bývalý popredný muž Ferrari a inžinier, o ktorého mal veľký záujem McLaren, začal novú kapitolu svojej kariéry v polorozpadajúcom sa tíme, ale Alpine napriek všetkému má potenciál, aby sa dostal aspoň pred Haas a RB.

Preniknúť medzi top tímy bude nesmierne náročné a Renaultu sa to od roku 2016, keď sa vrátil do F1 so svojím továrenským tímom, ani raz nepodarilo. Celkové šieste miesto je však predsa len lepšie než ôsme a Alpine sa musí pokúsiť o zlepšenie. „Je to prvý krok v našom harmonograme. Pripravený máme ďalší dosť veľký upgrade, ktorý by mal predstavovať základ pre budúcoročnú sezónu. Aj s tohtoročným autom toho však máme veľa v pláne,“ vyhlásil David Sanchez, ktorého inžinieri nasadili v Belgicku pomerne veľký balík vylepšení.

Alpinu sa už v tejto sezóne podaril nemalý pokrok. Spomeňte si na Bahrajn, kde Pierre Gasly a Esteban Ocon štartovali z posledného radu. Napriek nedostatočnému výkonu pohonnej jednotky sa však Alpine vzchopil a získal aspoň pár bodov. Na továrenský tím sú však jeho výsledky naďalej dosť hanebné.

„Na belgickom balíku vylepšení sme pracovali od prvého dňa. Ďalší bude jeho rozšírením a posunie nás opäť o niečo dopredu. Nasadíme ho pár pretekov po letnej prestávke,“ povedal Sanchez.

„Pre všetkých je prvoradým problémom hľadanie dodatočného prítlaku a snaha uhladiť niektoré anomálie, ktoré sa môžu objaviť pri súčasnej generácii monopostov. Tento posledný balík vylepšení je zameraný primárne na hľadanie prítlaku, ale trochu aj na zlepšenie maximálnej rýchlosti na rovinkách,“ vysvetlil Sanchez.

Sme zvedaví, kam sa francúzska organizácia bude uberať smerom do budúcnosti. Pravdepodobne už s motormi Mercedes sa v roku 2026 pokúsi preraziť ako zákaznícky tím. Po mnohých neúspechoch dostane tím ďalší pokus.

„Pokiaľ ide o infraštruktúru, tím je so svojimi plánmi veľmi ďaleko, ale premýšľame, či uprednostníme niektoré položky. Myslím si, že smerom k roku 2026 sme s naším plánom vo veľmi dobrej pozícii. Chceme sa s týmto autom dostať na správne koľaje a zlepšiť sebadôveru vnútri tímu,“ uviedol technický riaditeľ Alpinu.

Súvisiace články

Diskusia