logo F1online.skF1online.sk

Pracujeme naplno na zlepšení RB20, odkázal Horner

Sergio Pérez
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 8. 2024

Prekĺzne táto sezóna Red Bullu pomedzi prsty? Kým v jazdeckom šampionáte má Max Verstappen stále komfortný náskok, v Pohári konštruktérov už zvonia poplašné signály. Už je to pár týždňov, čo sme naposledy ukázali na Red Bull ako najrýchlejšie auto víkendu a podľa Christiana Hornera sa v Milton Keynes pracuje dňom i nocou na náprave situácie.

Max Verstappen v tejto sezóne dokázal niekoľkokrát zvíťaziť, hoci papierovo možno nemal najrýchlejšie auto. Tieto body sa teraz pre neho a jeho tím ukazujú ako nesmierne dôležité. Red Bull však nemôže sedieť so založenými rukami a dúfať, že chyby súperov či genialita Verstappena všetko vyriešia.

„Celý tím naďalej naplno pracuje na tomto aute, pretože keď sa pri stabilných pravidlách čokoľvek naučíte, môžete si to preniesť do budúceho roka,“ vyhlásil Horner. „Momentálne sme za polovicou sezóny a vyhrali sme sedem veľkých cien a dva alebo tri šprinty. V posledných týždňoch sa však náš náskok na čele Pohára konštruktérov zmenšil a práve na to sa sústredíme.“

„Myslím si, že teraz vieme, čo potrebujeme urobiť, na čo sa musíme sústrediť, a presne to aj robíme. V Spa sme získali pole position s náskokom šiestich desatín sekundy. Predviedli sme veľmi dominantné predstavenie a keby Max štartoval z pole position, podľa mňa by preteky napísali celkom odlišný príbeh,“ pokračoval Horner.

„Museli sme však akceptovať trest a podarilo sa nám minimalizovať škody. Pokiaľ ide o Checa, potrebujeme pracovať, naďalej ho podporovať a pochopiť, čo momentálne celkom nefunguje,“ dodal boss Red Bullu.

Ten naďalej zdôvodňuje prepad svojho tímu tretím rokom stabilných pravidiel. Aj naďalej používa argument, ktorým už raz rozčertil Maxa Verstappena – nepáčilo sa mu, že Red Bull takto „obhajuje“ svoj výsledkový prepad. Na druhej strane však aj zástupcovia ďalších tímov pripúšťajú, že sa blížime k vrcholu vývoja a ďalšie zlepšenie je stále náročnejšie.

„Nevyhnutne sa dostanete na vrchol vývojovej krivky,“ povedal Horner. „Okrem toho máme k dispozícii najmenej času vo veternom tuneli. Je to normálne a v budúcom roku bude pokračovať konvergencia monopostov.“

„Každý sa dostáva na vrchol krivky vývoja. Raz je to Mercedes, potom McLaren a nakoniec aj Red Bull. Na chvíľu vyskočilo aj Ferrari, takže sa to neustále mení,“ dodal šéf Red Bullu.

Súvisiace články

Diskusia