logo F1online.skF1online.sk

Verstappen a Lambiase sa vraj pomerili za prítomnosti Hornera a Wachého

Max Verstappen, Christian Horner a Gianpiero Lambiase
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 7. 2024

Mali udalosti z Veľkej ceny Maďarska dohru? Nie je príjemné, keď sa pilot obuje do vlastného tímu. Aj keď sú emotívne vysielačky Maxa Verstappena notoricky známe, nevieme si spomenúť, kedy naposledy takto dourážal prakticky všetkých vo svojom tíme. Mysleli sme si, že Red Bull na Maďarsko zabudne a sústredí sa na Spa, ale podľa britských zdrojov museli zainteresované strany vyčistiť vzduch a až potom sa posunuli ďalej.

Kým ide o nadávky na FIA alebo komisárov, tím to rád prehliadne. Verstappen však v neskoršej fáze pretekov namieril do vlastných a začal strieľať. Samozrejme, nemôžeme jazdca súdiť podľa vyjadrení vo vypätých okamihoch a pod veľkým adrenalínom. Napätie a adrenalín však tým pádom musíme odpustiť aj inžinierom a ten Maxov nezostal ticho.

„Nebrzdí to, nezatáča. Predné a zadné pneumatiky sú na tom veľmi zle,“ skritizoval Verstappen svoj Red Bull v 18. kole. V 41. kole si po aute odniesli aj stratégovia. „Je ohromujúce, ako sme sa nechali undercutnúť a totálne mi doje*** preteky!“ O asi desať kôl neskôr nasledovala ďalšia salva. „Nezačínaj s tými ch*jovinami! To vy ste mi dali túto *** stratégiu, OK? Ja sa snažím zachrániť, čo sa ešte dá.“

Krátko pred koncom a po súboji s Hamiltonom sa Lambiase zrejme neudržal a na ďalšie Maxove sťažnosti reagoval: „Nejdem sa púšťať do vysielačkových prestreliek s inými tímami, Max. Necháme, nech si komisári robia svoju prácu. Je to detinské, takto to riešiť vo vysielačke. Detinské.“

Možno si poviete, že išlo o slová v zápale okamihu. Každý mediálny poradca vám povie, že nemáte odpovedať na otázky, kým si nedoprajete aspoň desať minút na zníženie hladiny adrenalínu. V mix zóne sme očakávali oveľa pokojnejšieho a rozumnejšieho Verstappena, ale ten pokračoval v kritike tímu aj po pretekoch.

„Prečo som bol taký nasrdený? Pretože som vo vysielačke počúval sprosté komentáre namiesto toho, aby možno priznali, že to nebolo ideálne. To by ma upokojilo, no oni sa so mnou začali hádať. Vtedy už pohár pretiekol,“ povedal Max pre Viaplay.

Toto všetko malo podľa médií dosť podstatnú dohru. Aj keď by ste si možno povedali, že išlo len o ďalšiu epizódku vo vysielačke a tím i jazdec na to čoskoro zabudnú, podľa správ z padoku nasledovalo stretnutie na najvyššej úrovni, na ktorom jednotlivé strany „vyčistili vzduch“.

„Podľa informácií portálu Motorsport.com si Verstappen a Lambiase začiatkom víkendu sadli s Hornerom a technickým riaditeľom Pierrom Wachém v motorhome Red Bullu, aby prebrali dôsledky udalostí z Maďarska a urobili za tým hrubú čiaru,“ napísal renomovaný portál.

„Aj keď tím plne chápe Verstappenovu frustráciu z vývoja v Maďarsku, kde nesprávna stratégia zmarila jeho úsilie, rovnako existujú hranice správania a tie treba dodržiavať. Okrem stretnutia s Hornerom boli Verstappen a Lambiase spozorovaní pri dlhom súkromnom rozhovore pri kamiónoch Red Bullu v padoku Spa-Francorchamps. Zdroje tvrdia, že problém z Maďarska je zažehnaný a zdvorilý tón ich vysielačkovej komunikácie počas piatka v Belgicku bol jasným verejným odkazom, že všetko je v poriadku,“ uviedol Motorsport.com.

O tejto udalosti hovoril v priamom prenose na televízii Sky aj reportér Ted Kravitz. „Nemali by sme podceniť tieto emócie,“ vyhlásil. „Nevieme, či Max prekročil nejakú hranicu. Verstappen tvrdí, že všetko bolo v poriadku. V každom prípade mali v Red Bulle potrebu vyčistiť vzduch medzi Maxom a jeho inžinierom.“

Samotný pretekár po príchode do Belgicka priznal, že sa so svojím inžinierom „ako vždy“ porozpráva, ale vraj to nebude nič nad rámec bežného rozhovoru pred štartom súťažného víkendu.

Súvisiace články

Diskusia