logo F1online.skF1online.sk

Sanchez je presvedčený, že Alpine môže tento rok napodobniť McLaren

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala15. 7. 2024

McLaren nás v minulej sezóne prekvapil tým, aký veľký skok vpred dokázal spraviť prakticky z ničoho nič. Alpine po niečom takom túži už dlhé roky a vraj od toho nie je vôbec ďaleko. Jeho nový technický riaditeľ David Sanchez odkazuje, že tím z Enstone je na to pripravený.

Sanchez po príchode do Alpinu hlásil, že s továrňou a vybavením francúzskej stajne je spokojný a tím “má všetko potrebné na to, aby postavil konkurencieschopné auto”. Monopost A524 má podľa neho iný hlavný problém; pre nedostatočný vývoj mu chýba najmä prítlak. To sa má však čoskoro zmeniť.

“Myslím si, že je možné zopakovať ten skok McLarenu z minulého roka,” zamyslel sa nad vyhliadkami Alpinu David Sanchez, ktorý ešte na začiatku sezóny pôsobil práve v McLarene, no pre nespokojnosť so svojimi úlohami expresne vypratal kanceláriu. “Jediný rozdiel je podľa mňa v tom, že McLaren dramaticky zmenil vývojový smer v úvode sezóny.”

“Zdá sa, že my tento smer meníme skôr uprostred ročníka, takže keď sa na to pozriete z perspektívy vývojových cyklov, tak v ich prípade to prišlo pomerne skoro pred letnou prestávkou. My sa pokúsime o to, aby to prišlo chvíľu po letnej pauze,” avizuje 44-ročný Francúz.

Jedným z vývojových “žolíkov” Alpinu môže byť odľahčovanie monopostu, ktoré prakticky garantuje zisk troch desatín za zníženie hmotnosti o každých desať kíl. Vzhľadom na to, že auto má už od začiatku sezóny nadváhu, môžu byť nové aerodynamické balíčky o to prínosnejšie, ak skĺbia vývoj aerodynamiky s “odtučňovacou kúrou”.

“Keď má monopost už v úvode sezóny nadváhu, tak znižovanie jeho hmotnosti je najpriamočiarejší spôsob zvyšovania jeho výkonnosti,” prikývol Sanchez. “Pre nás je však trochu nešťastné, že si od štartu sezóny prenášame túto extra hmotnosť, ale na konštruktérskom oddelení odvádzame množstvo dobrej práce, aby sme monopost dostali na hmotnostný limit.”

Mnohé tímy chcú v budúcom roku ťažiť najmä z tohtoročného vývoja a po 1. januári sa postupne preorientovať na novú éru. Alpine má však pre nástupcu A525 pripravenú výraznejšiu premenu z hľadiska mechanických vlastností auta.

“V budúcom roku dôjde k zmenám koncepcie. Bavíme sa najmä o zavesení. Tento rok venujeme pozornosť skôr aerodynamike,” priblížil bojový plán Alpinu. “Nepovedal by som, že to budú veľké zmeny v koncepcii, pretože auto bude vyzerať podobne. Dôjde však k zmene niektorých charakteristík aerodynamiky. V istých smeroch bude výkonnejšia.”

Súvisiace články

Diskusia