logo F1online.skF1online.sk

Gasly mal v úvode roka zvláštne problémy s riadením. Pomohli mu Oconove nastavenia

Pierre Gasly
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala12. 7. 2024

Alpinu sa podarilo dať dokopy veľmi vyrovnanú jazdeckú dvojicu. V úvode sezóny mal mierne navrch Esteban Ocon, ale to sa po pretekoch v Miami postupne začalo meniť. Pierre Gasly svoje viditeľné zlepšenie pripisuje záhadným problémom s riadením, ktoré sa podarilo vyriešiť skopírovaním Oconových nastavení.

Prvý bod francúzskej stajne v tejto sezóne vybojoval Esteban Ocon v Miami. Odvtedy ho však jeho tímový kolega pravidelne poráža a v internom meraní síl na body vyhráva v pomere 6:3. Problém v Gaslyho aute by sa však nepodarilo nájsť, keby Ocon nejazdil s inými nastaveniami.

“Určite sme spravili pokrok. Uvedomili sme si, že na začiatku roka až po Miami na mojom diferenciále nebolo pár vecí v poriadku,” vysvetlil Pierre Gasly. “Použili sme teda mapovanie druhej strany garáže a hneď som cítil, že auto je oveľa lepšie poskladané. Na nasledujúcich pretekoch to zohralo dôležitú úlohu v konzistentnosti. Nemal som ideálny balans, ale auto bolo oveľa konzistentnejšie.”

Keď sa Francúz svojmu tímu sťažoval na správanie auta, inžinierom jeho spätná väzba nedávala žiaden zmysel. Neskôr sa ukázal dôvod. “Niekoľko vecí po stránke balansu nemalo logiku. Požiadal som preto o mapovanie druhej strany garáže a okamžite sme našli viac výkonu.”

“Bol to akoby problém v kóde, ktorý sme, žiaľ, nedokázali spozorovať. Bola to takpovediac chyba v softvéri, no na začiatku nás pripravovala o výkon. Teraz sme našli konzistentnosť a obe strany garáže sú si vyrovnanejšie,” hovorí Gasly.

Odhalenie problému na Gaslyho strane garáže časovo korešponduje s tým, keď sa monopost A524 priblížil ku konkurencii a začal útočiť na bodované priečky. Alpine začal pravidelne skórovať, no úsmev na tvárach jazdcov a inžinierov zotreli posledné dva víkendy, na ktorých Haas bodovo prevalcoval tím z Enstone.

Gasly sa však chce posunúť ešte ďalej. Do konca roka zostáva ešte dosť pretekov a konzistentnosť bude kľúčová. “V tejto chvíli je naším nedostatkom balans, ktorý nie je všade ideálny. Na niektorých tratiach, akou je Barcelona, som bol celkom spokojný. Chýba nám však prítlak na rýchlych úsekoch, čo je spúšťačom šmýkania. V pretekoch potom prehrievate pneumatiky a zaplatíte za to pri akcelerácii. Stabilita auta nie je ideálna, ale je to v pohode. Len na niektorých miestach je auto nedotáčavé, čo sa snažíme vyriešiť, nuž a trakcia nie je ideálna.”

“Keď to poviete takto, znie to ako nič moc, no skúmajú tie najmenšie detaily. Páči sa mi, že máme veľmi jasnú predstavu o tom, čo nám chýba. Máme aj celkom dobré nápady, ako to napraviť. Nemyslím si, že by sme všetko z toho uvideli už v tejto sezóne, ale v ďalšom ročníku zbadáme istú evolúciu. Som presvedčený, že aj na nasledujúci rok budeme mať dobrý plán, ako veci zlepšiť,” uzavrel.

Súvisiace články

Diskusia