logo F1online.skF1online.sk

Horner nechápe, prečo McLaren nenasadil mediumky: V tých podmienkach boli ideálne

Lando Norris
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 7. 2024

V Rakúsku mnohí nechápali rozhodovanie FIA, v Británii nikto nechápal rozhodovanie McLarenu. Tento tím vyhral v tejto sezóne raz, ale realisticky mohol mať na konte už päť víťazstiev. Auto je neuveriteľne rýchle, ale stratégie a prevádzková stránka (a niekedy aj piloti) zrážajú stajňu z Wokingu víkend čo víkend. Možno najviac chýb urobil tím práve v Silverstone a zvlášť jedno rozhodnutie boxového múra mátalo aj Christiana Hornera.

Neskoré vyslanie Oscara Piastriho na trať v kvalifikácii, neskorá reakcia na osychajúcu trať a tiež rozhodnutie nasadiť v záverečnom stinte mäkké pneumatiky, keď mal tím k dispozícii úplne nové stredne tvrdé. Po zbabranej kvalifikácii prialo McLarenu počasie a Lando Norris s Oscarom Piastrim držali v istej fáze pretekov prvé a druhé miesto, ale potom prišlo niekoľko osudových rozhodnutí.

„V prvom stinte sme videli, že mäkké gumy sú nanič,“ vyhlásil šéf Red Bullu Christian Horner, ktorý hovorí o skúsenosti jazdcov na chvoste poľa. „Keď ich niekto nasadil, mäkké gumy sa veľmi rýchlo vydrobili. Ostatne, trochu sme to zažili aj v piatkových tréningoch.“

„Tvrdé pneumatiky boli odolnejšie a lepšia voľba pre nás. Ani sme sa nestarali, čo obujú ostatní, my sme vedeli, že pre nás sú najlepšie hardy,“ skonštatoval Horner.

Jeho tím pritom vychádzal aj z vlastnej skúsenosti. Stratégovia totiž nasadili tvrdé pneumatiky Sergiovi Pérezovi v prvom stinte, ktorý v jeho prípade nezačínal na štartovom rošte, ale v boxovej uličke. Tím tak vedel, do čoho ide. „Mali sme trochu informácie od Checa zo začiatku pretekov a jeho rýchlosť sa na týchto gumách zdala byť celkom dobrá,“ povedal Horner.

Nejde ani tak o to, prečo nasadil Red Bull hardy, alebo prečo McLaren nasadil softy. Najlepšia otázka je: prečo McLaren nenasadil mediumky? Išlo o preferovanú zmes pneumatík, štartovali na nej takmer všetci, boli to najlepšie gumy do pretekov a pre záverečný stint na štrnásť kôl sa zdali byť oveľa vhodnejšie ako mäkké gumy, ktoré rýchlo strácali výkonnosť. McLaren pritom mal k dispozícii jednu úplne čerstvú sadu.

„Najviac nás miatlo, že McLaren mal ako jediný tím k dispozícii čerstvé stredne tvrdé pneumatiky, ale z nejakého dôvodu sa rozhodli, že ich nenasadia. V týchto podmienkach to boli ideálne gumy,“ vyhlásil Horner.

Ten sa tak nesťažoval na stratégov svojho tímu. Koniec koncov, nevadili mu ani rozhodnutia McLarenu. „Tvrdé pneumatiky boli veľmi dobré na konci pretekov, najmä vo vysokorýchlostnom prostrednom sektore, kde bol Max oveľa rýchlejší než súperi pred ním,“ dodal šéf Red Bullu.

Súvisiace články

Diskusia