Piastri: Hneď som vedel, že je zle (PREPIS VYSIELAČKY)
Oscar Piastri zažíva krutú sezónu. Už neraz sa stalo, že mal preteky výborne rozbehnuté, a vinou rôznych okolností sa postupne prepadol až mimo pódium. Po dnešnej veľkej cene otvorene upozornil na to, že McLaren mal nielen v Silverstone dosiahnuť viac.
Austrálčan predviedol v prvom stinte skvelé manévre a držal sa na druhom mieste hneď za Landom Norrisom. Keď však dážď začínal hustnúť, Piastri prišiel prakticky o všetky svoje pretekové nádeje.
Zastavil až v 28. kole, o dve kolá neskôr než Max Verstappen, a o kolo neskôr než Lando Norris i oba Mercedesy.
„Bol to zlomový bod mojich pretekov. Nerozhodli sme sa správne a potrebujeme si to poriadne zanalyzovať. Nevedel som, koľko času som reálne strácal tým, že som zostal na trati. Pri dvojitom pitstope by sme tiež stratili kopu času, preto som chcel zostať vonku. No celé to rozhodnutie jednoducho bolo zlé,“ povedal Oscar Piastri.
Prečítajte si vo vysielačkovom prepise, ako prebiehala komunikácia medzi pilotom a jeho inžinierom Tomom Stallardom v zlomových okamihoch.
26. kolo:
Oscar Piastri: Myslím si, že sme blízko k intermediálkam. Sme blízko k intermediálkam.
Tom Stallard: Mali by sme zastaviť, pokiaľ Lando zostane na trati?
Oscar Piastri: Áno!
Oscar Piastri: Stále je to ťažké presne vedieť. Podľa mňa by sme mali pokračovať.
Tom Stallard: Dážď v pitlane sa drží na rovnakej intenzite.
27. kolo:
Tom Stallard: Verstappen v boxoch.
Tom Stallard: Ricciardo stratil čas v deviatej zákrute a v esíčkach (Ricciardo mal od 26. kola obuté intermediálky, pozn. red)
Tom Stallard: Dážď v pitlane na úrovni 1,5.
Oscar Piastri: Dajte mi vedieť…
Tom Stallard: Verstappen je na intermediálkach rýchlejší.
Oscar Piastri: OK. O koľko? A čo Lando?
Tom Stallard: Lando zastavuje. Navrhujem zostať vonku.
Oscar Piastri: OK.
Tom Stallard: Teploty predných pneumatík sú na limite.
28. kolo:
Tom Stallard: Mercedesy urobili dvojitý pitstop. V tomto kole by sme mali ísť do boxov.
Oscar Piastri: Áno.
Ako si teda môžete prečítať, Piastrimu chýbala kľúčová informácia, koľko času strácal napríklad voči Verstappenovi. Preto sa po pitstope prepadol ďaleko za čelné priečky a stratil kvantum drahocenného času. „Videl som na volante, že Lando bol vo chvíli, keď som odbočil do boxov, za mnou len o päť sekúnd. Okamžite mi bolo jasné, že mám problém. V podstate hneď mi bolo jasné, že to bol zlý krok,“ pokračoval austrálsky pilot.
Nie prvýkrát sa stalo, že McLaren nevydarenou stratégiou zahodil lepší výsledok. „Som sklamaný. Myslím si, že ja i Lando cítime, že sme mohli vyhrať. Mali sme rýchle auto vo všetkých podmienkach, v daždi sme priam lietali. Je bolestivé, keď vidíme, že sme boli tak blízko.“
O to horšie je, že Piastri je často ten z dvojice, kto na takéto situácie doplatí ešte výraznejšie. Je to však dané aj skutočnosťou, že zväčša štartuje až za tímovým kolegom, je teda ešte náchylnejší na nie ideálne rozhodnutia či stratégiu.
„Zažili sme príliš veľa víkendov, z ktorých sme odišli s vedomím, že sme mali dosiahnuť oveľa lepší výsledok. My sme už zvládli tú najťažšiu časť – máme veľmi rýchle auto, dnešné tempo bolo fenomenálne. Potenciál na víťazstvá tu je, len ho potrebujeme aj využiť,“ uzavrel Oscar Piastri.