logo F1online.sk

Najhoršia sobota Mercedesu v hybridnej ére: Pneumatiky nefungovali, hovorí Wolff

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 11. 2020

Aj obvykle dokonalý Mercedes si raz za čas vezme „voľno“. V tejto sezóne to vyšlo na Veľkú cenu Turecka, teda minimálne na jej kvalifikáciu. Sobotný výkon lídrov šampionátu len podčiarkol skutočnosť, že chladné podmienky W11 príliš nevyhovujú.

Už od piatka to nešlo úplne hladko, no Mercedes bol aj po treťom tréningu hlavným favoritom soboty. Je pravdepodobné, že tandemu Hamilton – Bottas by stačilo, keby zostala trať suchá a na pole position to mohlo stačiť. To sa však nestalo a sobotný lejak bol povestným posledným klincom do rakvy. Šieste (Hamilton) a deviate (Bottas) miesto znamenajú najhoršiu kvalifikáciu Mercedesu od roku 2013.

„Podmienky boli odlišné, nebolo to len o vode. Je to úplne nová trať s novým šmykľavým povrchom, navyše v chladných podmienkach,“ zhrnul náročnosť tureckej kvalifikácie boss Mercedesu Toto Wolff. „Skrátka sme nedokázali prinútiť pneumatiky aby fungovali. Koniec koncov ste to mohli aj vidieť. Ak nie ste v správnom teplotnom okne, tak v jednom kuse kĺžete. Dôsledkom sú masívne rozdiely medzi tímami.“

„Musíme sa z toho poučiť. Toto sú úplne odlišné podmienky, než aké sme v tejto sezóne väčšinou mali, teploty, trať, vzduch, nový povrch…“

„Na tom však nezáleží, podmienky sú predsa rovnaké pre všetkých. Dnes sme nedokázali sfunkčniť pneumatiky a nájsť grip, ostatní to dokázali. Vždy hovorím, že najviac sa naučíme z dní, v ktorých nás porazia. Dúfam, že v budúcnosti dokážeme prinútiť pneumatiky fungovať aj za takýchto polárnych podmienok,“ hovorí Wolff.

Pri pohľade na sobotné výsledky, vrátane tretieho tréningu, sa natíska otázka, či Mercedes okruh v Istanbule nepodcenil. Predsa len, Alfa Romeo dala do tretieho tréningu mnoho úsilia a aj podľa slov pilotov sa snaha vyplatila. V sobotu dopoludnia však Lewis Hamilton a Valtteri Bottas odjazdili dokopy len sedem kôl. Wolff si to však nemyslí.

„Ku koncu sme to skúšali, ale bolo až príliš mokro. Obstojné podmienky boli v podstate len na začiatku, potom bolo veľmi mokro a takmer každý zostal v garáži. Ešte raz sme vyšli na trať, no nemalo to zmysel, bolo príliš mokro,“ uzavrel Wolff.

Súvisiace články