logo F1online.skF1online.sk

Mal rovnaký počet gúm ako všetci ostatní. Péreza napriek tomu frustruje stratégia

Sergio Pérez
© Philip Platzer / Red Bull Ring
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 6. 2024

Sergio Pérez opäť absolútne nezvládol svoju úlohu. V rakúskej kvalifikácii zaostával od Q1 až do Q3. Tím musel nasadiť všetky čerstvé pneumatiky a do záverečného finále mu žiadne neostali. Mexičana táto skutočnosť po kvalifikácii nesmierne frustrovala, ale faktom je, že každý jazdec vstupuje do víkendu s rovnakým počtom gúm.

Pre úplnosť si povedzme, že v priebehu šprintových víkendov majú piloti k dispozícii „len“ dvanásť sád pneumatík, nie trinásť ako pri klasickom formáte. Okrem toho je tu ešte jedna dôležitá zmena, ak postúpite do Q3, tak počas šprintového víkendu nedostanete ďalšiu sadu mäkkých pneumatík. Musíte tak byť oveľa prezieravejší a hlavne bezchybný.

Sergio Pérez to však nedokázal. Mexičan v Q1 a Q2 spotreboval všetky štyri sady čerstvých softov, aby sa vôbec prepracoval do Q3. Z Q1 postúpil na nelichotivom dvanástom mieste a v Q2 stratil na Verstappena takmer sedem desatín. Kým však Holanďan disponoval v Q3 dvoma čerstvými sadami, jeho tímový kolega nemal ani jednu.

„Bohužiaľ, v Q3 sme nemali žiadne čerstvé pneumatiky,“ povedal sklamaný Pérez po kvalifikácii, v ktorej si vyjazdil len ôsme miesto. „V Q1 a Q2 sme nemali žiadnu časovú rezervu, takže nakoniec sme použili viac pneumatík, než sme chceli. Do Q3 sme tak išli len s použitými sadami.“

„Na Landa sme stratili nejaké štyri desatiny a veľkú časť z toho by sme zmazali vďaka čerstvým gumám. Zaplatili sme cenu za našu stratégiu so štyrmi čerstvými softami pred kvalifikáciou, keďže Q1 bola tesnejšia, než sme predpokladali,“ vysvetlil Pérez.

Uveďme si však tieto slová do lepšej perspektívy. Štyri sady mäkkých pneumatík mali pred kvalifikáciou k dispozícii všetci piloti štyroch najlepších tímov okrem Lewisa Hamiltona, ktorý mal päť. Verstappen, Sainz, Norris, Piastri, Russell a Hamilton napriek tomu vstúpili do Q3 s dvoma čerstvými sadami gúm, kým Pérez nemal jedinú. Tak koho je to chyba?

„Je to frustrujúce, keď si tak rýchlo miniete všetky pneumatiky. Nanešťastie nám to nestačilo,“ povedal Pérez. „Nedokázali sme z toho vyťažiť maximum, ale všetky vykonané zmeny nám podľa mňa pomôžu v pretekoch.“

Mexičan tak pred pretekmi nehádže flintu do žita. „Myslím si, že to bude naozaj tesné a mala by nás čakať zaujímavá bitka. Stať sa môže čokoľvek. Uvidíme, ako na tom naozaj sme, keď do hry vstúpi degradácia pneumatík,“ povedal Pérez.

Checo mal rovnakú stratégiu a rovnaký počet gúm ako jeho tímový kolega, ale opäť strácal kvantá času. Nepríjemné otázky tak dostáva aj šéf stajne Christian Horner. Podpísal novú zmluvu s Pérezom priskoro? A ako mu môže pomôcť v tomto roku, keď to nedokázal vlani ani predvlani?

„Checo vie, že v tomto biznise čelí veľkému tlaku a čelí dôkladnej kontrole, najmä v aute, ktoré vyhráva množstvo pretekov a s tímovým kolegom za volantom podáva oveľa lepšie výkony. Taká je Formula 1 a tento tlak medzi dvoma tímovými kolegami existuje v každom tíme. Médiá kladú otázky a je veľmi ľahké stratiť hlavu. Na Checovi ma však ohromuje, že v posledných štyroch rokoch sa pod najväčším tlakom dokázal odraziť. Bude si musieť siahnuť hlbšie, aby to zvládol opäť,“ povedal Horner.

Súvisiace články

Diskusia