logo F1online.skF1online.sk

Nové pravidlá otvárajú dvere 16-ročnej nádeji Red Bullu, uvádza Motorsport.com

Arvid Lindblad
© Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 6. 2024

Tlačil na zmeny pravidiel pre udeľovanie superlicencií Mercedes, alebo to celé bolo trochu inak? Po tejto novinke považovali mnohí za otázku času, až do kokpitu Williamsu zasadne Andrea Kimi Antonelli, aby sa pripravil na svoj prestup do Mercedesu v roku 2025. Portál Motorsport.com však naznačil, že za tým všetkým by mohol byť iný tím.

Po novom už nemusí vo Formule 1 jazdiť len pretekár starší ako osemnásť rokov. Táto zmena, ktorú FIA schválila začiatkom tohto mesiaca, fantasticky vyhovuje Mercedesu a Kimimu Antonellimu, ktorý mal dostatok bodov na zisk superlicencie, chýbal mu „len“ vek. Túto prekážku mu teraz odpratala z cesty zmena pravidiel, aj keď si Medzinárodná automobilová federácia ponechala akési právo veta.

„Na základe vlastného uváženia FIA môže byť jazdcovi, ktorý v poslednom období konzistentne preukazoval výnimočné schopnosti a vyspelosť v pretekoch formulových monopostov, udelená superlicencia vo veku 17 rokov,“ hovoria po novom pravidlá.

Vzhľadom na Antonelliho rozsiahly testovací program sme predpokladali, že táto zmena smeruje priamo k jeho nasadeniu vo farbách Williamsu. Ostatne, sama FIA potvrdila, že k zmene pravidiel došlo na žiadosť niektorého z tímov. Bol to však Mercedes alebo Williams?

„Úprava pravidiel pre udeľovanie superlicencií, ktorá má umožniť niektorým sedemnásťročným mladíkom, aby vstúpili do Formuly 1, nesúvisí s juniorom Mercedesu Andreom Kimim Antonellim a podľa informácií portálu Motorsport.com môže byť v skutočnosti výhodná pre Red Bull,“ uviedol v piatok trochu prekvapivo britský portál.

Ten hlási, že kľúčovým menom nemusí byť v tomto prípade Andrea Kimi Antonelli, ale prekvapivo britský motoristický klenot Arvid Lindblad – momentálne piaty muž celkového hodnotenia Formuly 3. Ten vyhral svoje úplne prvé preteky v tejto kategórii v Bahrajne a momentálne sa z nováčikov drží najvyššie v šampionáte.

„Na zmene pravidiel bolo zmätočné, že sa predpokladalo ochladenie záujmu Mercedesu o plán pre Antonelliho. Nedorozumenie medzi šéfom tímu Totom Wolffom a jeho náprotivkom vo Williamse Jamesom Vowlesom viedlo k žiadosti o výnimku pre Antonelliho v čase májových pretekov v Miami,“ píše Motorsport.com.

FIA sa tejto žiadosti chytila a skutočne sa v nej realizovala, ale podľa menovaného zdroja si nechala čas na hlbšiu analýzu a diskusiu s tímami. To trvalo nejaký čas, žiadosť prešla od Pracovnej skupiny FIA pre superlicencie do Bezpečnostného výboru FIA, až ju nakoniec schválila Svetová motoristická rada.

„Dôvodom, prečo by táto situácia mohla byť v skutočnosti výhodná pre Red Bull, je junior tohto tímu Arvid Lindblad, ktorý bude mať v auguste sedemnásť rokov. Táto zmena mu umožní, aby v sedemnástich rokoch nastúpil do voľného tréningu. Red Bullu by teda úprava pravidiel mala pomôcť, pretože je známe, že poradca Red Bullu Helmut Marko hodnotí Lindblada ako jedného z najlepších jazdcov svojej akadémie,“ uviedol Motorsport.com.

Samozrejme, FIA má v tomto prípade stále posledné slovo. Akadémia Red Bullu v posledných rokoch trochu stratila lesk, ale teraz sa opäť nadychuje do ofenzívy. Je tu Liam Lawson, ktorý stále bojuje o miesto v tíme VCARB v budúcej sezóne, ďalší Markov obľúbenec Isack Hadjar je momentálne druhý v celkovom hodnotení Formuly 2, takže správa Motorsport.com o Lindbladovi prichádza trochu ako blesk z jasného neba. Ktovie, čo má v tomto prípade Helmut Marko za lubom.

Súvisiace články

Diskusia