logo F1online.skF1online.sk

Motorsport.com: Alpine začal rokovania o dodávkach motorov

Esteban Ocon
© Marián Chytka/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 6. 2024

Alpine nie je miesto, s ktorým by ste mali spojiť svoju dlhodobú kariéru. Potvrdzujú to aj najnovšie informácie, podľa ktorých príde Formula 1 o jeden zo svojich továrenských tímov. Zdá sa, že Francúzi definitívne vzdajú svoju snahu o vývoj hybridných pohonných jednotiek. V tejto vývojovej vojne ťahá finančne i personálne poddimenzovaný tím za kratší koniec už od roku 2014.

Hovorí sa o tom už niekoľko týždňov, ale teraz potvrdzuje tieto správy aj renomovaný portál Motorsport.com, podľa ktorého skončí v koši doterajší vývoj pohonnej jednotky pre rok 2026 a nasl. „Alpine zvažuje, že sa od roku 2026 vzdá svojho továrenského motora Renault a začal rozhovory s konkurenčnými dodávateľmi o možnosti získať zákaznícke pohonné jednotky,“ uvádza britský portál.

Alpine sa tak zrejme premení len na marketingovú figúrku na veľkej formulovej šachovnici. Šéf skupiny Renault Luca de Meo vytrvalo odmieta, že stajňa je na predaj, ale podľa týchto informácií je zrejmé, že francúzska automobilka si dobre uvedomuje, v akom stave je vývoj jej motora pre rok 2026.

„Súčasná pohonná jednotka Renault stráca na konkurenciu a neexistuje istota, že s novou generáciou sa situácia zlepší. To vyvolalo otázky, či sú nevyhnutné obrovské investície do vlastného motora. Podľa našich informácií Renault momentálne zvažuje, že vzdá svoju prácu na pohonnej jednotke pre rok 2026 a radšej premení Alpine na zákaznícky tím,“ uvádza Motorsport.com.

Kto by ním však mohol byť? Samozrejme, že by vyzeralo zvláštne, keby sa Renault spájal s konkurenčnou automobilkou. Red Bull nie je automobilka, takže sa zdá byť logickou voľbou, ale je veľmi otázne, či v Milton Keynes existujú kapacity pre naplnenie potrieb troch pretekárskych tímov. „Napriek rozhovorom sa šance na spojenie s Red Bullom zdajú nepravdepodobné,“ uvádza Motorsport.com.

Naproti tomu taký Mercedes je úplne iná debata. Tieto dve automobilky už na technickej úrovni spolupracujú a tím Tota Wolffa príde v roku 2026 o jedného zo svojich zákazníkov, keďže Aston Martin uzavrel továrenskú dohodu s Hondou. Samozrejme, ak by to nevyšlo, tak Alpine stále môžu zachrániť pravidlá, podľa ktorých by v prípade nedosiahnutia dohody s niektorým dodávateľom musel poskytnúť svoje stroje ten, kto má najmenej zákazníkov – v tomto prípade Honda alebo Audi.

Aj keď by to bol poriadny úder pre francúzsku národnú hrdosť, Alpine môže takto za zlomok ceny získať omnoho konkurencieschopnejšie motory. Nemusíme sa však obávať, že by sa motoráreň vo Viry, ktorá je pýchou Renault Sport už od 70. rokov, musela zavrieť. Stále sa tu pracuje na množstve projektov vrátane vývoja hyperauta pre Le Mans, ktorý momentálne využíva modifikované motory Mecachrome z F2 s vlastným hybridným systémom.

Prezident Renaultu Luca de Meo v nedávnom rozhovore pre Autocar rezolútne poprel, že by bol pretekársky tím na predaj, ale otvorene priznal problémy s pohonnou jednotkou. Niečo také by bolo ešte nie tak dávno absolútne nepredstaviteľné.

„Keď v roku 2014 začínala hybridná éra, náš motor nemal dostatočný výkon. S Red Bullom sme sa stali majstrami sveta, ale po prechode na hybridy sa všetko vydalo nesprávnym smerom. Dokonca aj motor, ktorý sme vyvinuli v roku 2021, je o 0,2 až 0,5 sekundy na kolo pomalší. V tomto roku sme to tiež pokašľali s autom. Keď si to spočítate, sme o 1,5 sekundy pozadu,“ povedal vtedy de Meo.

Súvisiace články

Diskusia