Ocon o osemnástom mieste: Už niekoľko pretekov mám ťažšie auto ako Gasly
Z jazdcov Alpinu sa v kanadskej kvalifikácii podarilo dostať cez sito Q1 len Pierrovi Gaslymu, ktorý získal cenný skalp Sergia Péreza. Nemal by sa však veľmi chváliť tým, že porazil aj svojho kolegu Estebana Ocona, ktorý totiž tvrdí, že ich monoposty nie sú presne rovnaké.
V súčasnej efjednotke rozhodujú už aj najmenšie detaily. Vedeli by o tom hovoriť piloti na čele, ale tesné je to aj na chvoste štartového roštu. Sergia Péreza delilo od postupu 37 tisícin sekundy. Estebanovi Oconovi chýbalo 0,146 sekundy na kolegu, ktorý v Q1 obsadil pätnástu priečku.
“Priveľa vecí sa tento víkend aj v tejto kvalifikácii nevyvinulo v náš prospech,” vysvetlil svoje vypadnutie v Q1 Esteban Ocon. “Na začiatku kola som sa ocitol v menšej premávke, nemal som ideálnu prípravu pneumatík, nuž a menšia premávka sa objavila aj uprostred kola. Stála ma desatinu sekundy. Keď je to také tesné, tak to rozhodne nie je ideálne.”
Stratu na kolegu vysvetlil celkom ľahko. “Medzi našimi autami je už pár podujatí hmotnostný rozdiel. Je to niečo, v čom sa budeme striedať a čoskoro to bude aj na Pierrovom aute. V tejto chvíli nám to však pridáva položky na zoznam dôvodov, prečo sme nepostúpili.” Desať kíl predstavuje na štandardnom okruhu tri desatiny sekundy. “Je to pár kíl,” poznamenal.
Estebanovi Oconovi to však pred pretekmi neuškodilo až tak, ako trest za kolíziu z Monaka. Aj keby si v kvalifikácii s Gaslym vymenili pozície, Ocon by štartoval posledný. “Máme nejaké strategické možnosti. V treťom tréningu sme zbadali degradáciu pneumatík. Azda sa budú gumy opotrebúvať ostatným rýchlejšie, držíme si palce.”
Stratiť na víťaza Monaka 2,5 desatiny? To neznie zle
Pierre Gasly tentoraz postúpil do druhej časti, v ktorej bojoval s Kevinom Magnussenom. Haas mal nakoniec o 0,024 sekundy navrch a bude štartovať zo štrnásteho miesta.
“S pätnástym miestom je ťažké byť spokojný. Cítim však, že v aute už nič nezostalo. Som spokojný s kolami, ktoré som zajazdil v Q1, a aj s tým z Q2. Bolo to také kolo, že keď som prešiel cieľovou čiarou, myslel som si, že ma dostane na slušnú pozíciu. Žiaľ, keď som zbadal naše umiestnenie, neznelo to tak dobre,” uviedol Pierre Gasly.
Všetko však treba vnímať v nejakom kontexte. “Na druhej strane sme stratili 2,5 desatiny na prvú desiatku — a 2,5 desatiny na auto, ktoré vyhralo v Monaku. Vzniklo z toho veľmi zvláštne poradie.”
“Williamsy a AlphaTauri boli veľmi silné. Táto trať príliš nevyhovuje nášmu autu, ale poznáme svoje slabiny. Musíme byť trpezliví, kým nájdeme v aute viac potenciálu. Zatiaľ treba robiť maximum s tým, čo máme k dispozícii,” poznamenal s dodatkom, že dúfa v dážď.