logo F1online.skF1online.sk

Vzhľadom na našu históriu je spolupráca dobrá, hovorí Gasly o Oconovi

Esteban Ocon a Pierre Gasly
© Renault SAS
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 6. 2024

Mohla niekedy fungovať takáto jazdecká dvojica? Aj keď sme medzi Estebanom Oconom a Pierrom Gaslym očakávali väčšie „ohňostroje“, pravdou zostáva, že sa na trati stretávali častejšie, než by si priemerný šéf tímu prial. Podľa druhého menovaného však ich vzťah nie je taký toxický, ako si veľa ľudí predstavuje.

Gasly s Oconom sa nenávidia už od svojich motokárových čias. Aj keď pochádzajú z jednej oblasti Francúzska a Pierre začínal v tomto športe vďaka Estebanovi (prvýkrát jazdil na jeho motokáre), postupne sa znenávideli. „Začal som ho porážať a jemu sa to nepáčilo, takže už nie sme priatelia,“ vysvetlil Gasly pred rokmi dôvod vzájomnej zášti.

Boli vraj takmer ako bratia, ale potom sa z nich stali úhlavní nepriatelia, takže keď Alpine pred dvoma rokmi oznámil, že Ocon a Gasly vytvoria nový jazdecký tandem stajne, mnohí fanúšikovia i experti si neveriacky ťukali na čelo. Nedá sa povedať, že by sa navzájom pozabíjali, ale viackrát sme videli, že snaha poraziť toho druhého mala prednosť pred záujmom tímu. Naposledy k tomu došlo na Veľkej cene Monaka.

Ocon v prvom kole nezmyselne zaútočil na Gaslyho v zákrute Portier, došlo ku kontaktu a obaja takmer vypadli z pretekov. Skončil napokon len Esteban, ktorý si následne zlizol obrovský hnev šéfa stajne Bruna Famina. Len pár dní na to Alpine oznámil – aj keď to vraj nijak nesúviselo s incidentom v Monaku –, že Ocon po sezóne v tíme končí. Je to veľmi príhodný záver problémového vzťahu, ktorý však jeho účastníci nenazývajú nefunkčným.

„Esteban a ja máme za sebou dlhý príbeh,“ povedal novinárom v Kanade Pierre Gasly. „Myslím si však, že v poslednom roku, alebo roku a pol, sme zvládli pracovať a spolupracovať profesionálne. To je podľa mňa dôležité povedať. Ako si asi dokážete predstaviť pri dvoch veľmi súťaživých jazdcoch, nebolo to zakaždým jednoduché. Vzhľadom na našu históriu však bola vzájomná spolupráca dobrá.“

Na otázku, či Oconov blížiaci sa odchod z tímu bude mať nejaký vplyv na jeho plány pre rok 2025, Gasly odpovedal: „Ak mám byť úprimný, tak absolútne žiadny. Myslím si, že v súčasnosti je moja pozícia úplne jasná. Momentálne nemám čo oznámiť, ale keď sa to zmení, tak sa to dozviete.“

„Myslím si, že trh je v súčasnosti celkom otvorený a každý si uvedomuje, aké máme príležitosti. V tejto chvíli však pre vás nemám žiadne detaily. Pokračuje to dobre a naďalej diskutujeme, ale to je všetko,“ povedal Gasly.

S blížiacim sa odchodom Ocona sa však dajú očakávať ďalšie problémy. Aj keď Esteban určite nechce povesť pilota, ktorý kladie vlastné záujmy pred tie tímové, v tomto okamihu už nemá čo stratiť. „Myslím si, že v Monaku sme dostali jasné pokyny. Bohužiaľ, nepreniesli sa do diania na trati. Som si však istý, že smerom do budúcna nenastanú problémy,“ ubezpečil Gasly.

Alpine prehodnocuje koncept monopostu

Alpine ukázal v ostatnom období záblesky zlepšenej formy, aj keď celkové deviate miesto so ziskom dvoch bodov je pre továrenský tím s podporou automobilky Renault príšerný výsledok. Francúzsky tím stále nevie, kam sa pohne ďalej, ale prvý postup do Q3 a prvé body naznačujú blížiace sa zlepšenie.

„Máme za sebou celkom pozitívny víkend. Prvýkrát sme sa dostali do Q3 a v priebehu celej kvalifikácie sme ukázali solídnu rýchlosť. Rozhodne sú to dobré signály, ale vieme, že Monako je špecifická trať, takže by sme nemali byť v podobnej pozícii na každom okruhu,“ priznal Gasly.

„Vieme, že stále trochu zaostávame a snažíme sa prehodnotiť, ako chceme pristúpiť ku konceptu monopostu. V súčasnosti sa snažíme vyťažiť maximum z toho, čo máme k dispozícii. Vidíme, že v deň pretekov sa toho môže stať veľmi veľa,“ hovorí francúzsky pretekár.

„Pokúsime sa o to znova. Vieme, že bojujeme o posledné body na konci najlepšej desiatky. Dúfajme, že sa nám podarí zopakovať výkon z Monaka,“ dodal s nádejou Pierre.

Súvisiace články

Diskusia