logo F1online.skF1online.sk

Alpine odmietol Ocona, ktorý zatiaľ nemá nový tím, avizujú médiá

Esteban Ocon
© Renault
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 6. 2024

Prestupová šachovnica sa nám opäť o kúsok pohla. S výnimkou Carlosa Sainza a jednej sedačky v Mercedese zostáva otvorená už „len“ druhá polovica štartového poľa. Voľné sú aj obe sedačky v tíme Alpine, kam sa jazdci príliš nehrnú. Popredné zdroje napriek tomu uvádzajú, že francúzsky tím nemal záujem o služby Estebana Ocona.

Načasovanie čisto náhodné. Aj keď Estebanova kolízia s tímovým kolegom v Monaku rozzúrila šéfa stajne Bruna Famina do nepríčetnosti, podľa viacerých zdrojov nebola dôvodom na rozchod. Napriek tomu to bol práve Alpine, ktorý podľa informácií redaktora F1 TV Lawrenca Barretta odmietol ďalšiu spoluprácu s francúzskym pretekárom.

„Niet pochýb, že šéfa Alpinu Bruna Famina nedeľná kolízia rozzúrila. Podľa mojich informácií dostali Ocon aj Pierre Gasly ešte pred kvalifikáciou informáciu, že tím siahne po tímovej réžii. Cieľom bolo, aby jazdec vzadu podporoval toho vpredu,“ uviedol Barretto vo svojom článku k posledným udalostiam.

„Dozvedel som sa, že túto správu tím zopakoval pred nedeľnými pretekmi. V takom prípade dokážete pochopiť Faminovo podráždenie, keď Ocon ignoroval tento pokyn a pokúsil sa o ambiciózny manéver na Gaslyho v zákrute Portier, ktorý poškodil obe autá a jedno dokonca vyradil z pretekov,“ pokračuje Barretto.

„Napriek tomu, že išlo o zásadný okamih, podľa zdrojov prebiehala diskusia o Oconovej budúcnosti už niekoľko mesiacov. Tento posledný incident bol súčasťou širších rozhovorov o nepokračovaní v spolupráci,“ dodal známy reportér.

Ten uvádza, že v Alpine vedeli o Oconových diskusiách s konkurenciou, pričom sám skloňuje hlavne Haas a Sauber ako najpravdepodobnejšie nové pôsobisko francúzskeho pretekára. Ten sa vraj o svojom odchode dozvedel koncom minulého týždňa – teda až po Monaku –, keď zavítal do továrne, aby sa tradične zúčastnil prípravy na Veľkú cenu Kanady.

„Ocon vraj prišiel vo štvrtok na vopred naplánovanú jazdu na simulátore. Následne sa stretol s Faminom, ktorý mu podľa našich zdrojov povedal, že s jeho službami sa v nasledujúcej sezóne nepočíta. Na ďalší deň zverejnil Francúz stanovisko, v ktorom potvrdil, že bude pretekať v Kanade,“ uviedol Barretto.

Kto nahradí Ocona v Alpine?

V pondelok potvrdili obe strany ukončenie spolupráce po sezóne 2024. Očakávali sme, že niekto následne potvrdí, aké sú jeho plány na rok 2025. Nič také sa však nestalo. Ocon sľúbil, že „čoskoro“ oznámi svoje ďalšie plány a v podobnom duchu sa vyjadril aj Alpine.

„Ponechanie si Pierra Gaslyho je v záujme Alpinu. Tímu sa páči jeho rýchlosť a kontinuita s aspoň jedným jazdcom je vždy vítaná. V tíme si však uvedomujú záujem minimálne ďalších dvoch tímov o Gaslyho služby. Ako uvádzam už niekoľko mesiacov, rezervný pilot Jack Doohan je vážnym kandidátom na obsadenie sedačky v budúcej sezóne,“ vyhlásil Barretto, podľa ktorého je Austrálčan rýchly a v tíme mimoriadne populárny. Nezabúdajme tiež, že by išlo o skvelú reklamu pre jazdeckú akadémiu stajne.

„Ukázalo sa, že desaťnásobný víťaz veľkej ceny Valtteri Bottas je tiež v dostihu, aj keď podľa zdrojov je o jeho služby záujem aj vo Williamse a Haase. Famin by vraj rád priviedol späť do Enstone Carlosa Sainza, ale aktuálne je pravdepodobnejšie, že Španiel pôjde do Williamsu alebo Sauberu. Mick Schumacher, ktorý podáva skvelé výkony vo vytrvalostných pretekoch, je považovaný skôr za outsidera. S množstvom možností panuje v Alpine pohoda ohľadne jazdeckej zostavy pre rok 2025,“ uvádza Barretto.

Úplne rovnaké mená sa skloňujú v otázke ďalšieho Oconovho pôsobiska. Poprednými kandidátmi sú, podobne ako v prípade ďalších jazdcov, Sauber a Haas. Toto domino však zatiaľ nezačalo padať a sme zvedaví, kto sa odhodlá k ďalšiemu ťahu na prestupovej šachovnici.

Súvisiace články

Diskusia