Alonsa poplietla monacká procesia. Po pretekoch si myslel, že skončil na bodoch
Fernando Alonso si pri pohľade na šachovnicovú vlajku vydýchol a dojazdové kolo začínal so štipkou spokojnosti, že pre svoj tím vybojoval aspoň desiate miesto. Keď mu však inžinier oznámil, že skončil jedenásty, celkom sa zháčil.
“Kamarát, ja som si myslel, že sme na desiatom mieste,” začudoval sa Fernando Alonso vo vysielačke, no inžinier Chris Cronin sa mu neospravedlnil za chybu. Žiadnu totiž nespravil. “Obávam sa, že nie sme…”
Lance Stroll štartoval z trinásteho miesta, Fernando Alonso hneď za ním. Keď v prvom kole vypadol z hry Esteban Ocon a na chvoste sa ocitol Carlos Sainz, obaja sa posunuli o dve miesta. Stroll bol počas červenej vlajky desiaty, Alonso dvanásty. FIA však bola nútená vrátiť poradie na čiaru SC2, na ktorej bol Carlos Sainz stále tretí a Daniel Ricciardo až za Aston Martinmi, nie medzi nimi.
Zelené monoposty tak pokračovali v pretekoch na jedenástej a dvanástej pozícii, no Alonso rátal s tým, že Stroll drží posledný bod. Aj preto začal brzdiť jazdcov za sebou, aby mu poskytol pitstop zadarmo. Keď napokon Stroll dostal defekt, dvojnásobný šampión Alonso musel vziať veci do vlastných rúk.
Alebo si to aspoň myslel. “Bol som zmätený, pretože keď sme si vypracovali náskok a Lance bol po zastávkach predo mnou, povedali mi: OK, získali sme desiate miesto,” snažil sa vysvetliť si priebeh pretekov Fernando Alonso. “Toto všetko sme robili pre ten posledný bod. Keď teda Lance dostal defekt, hovoril som si, že teraz je na mojich pleciach zodpovednosť doviezť tento bod domov na starých pneumatikách. Odjazdil som 50 kôl v tom, že som desiaty.”
“Keď sme preťali cieľovú čiaru a povedali mi, že sme na jedenástej pozícii, hovoril som si, že všetok ten stres bol zbytočný. Ale držalo ma to nažive,” pousmial sa Španiel, ktorý tak určite nezaspával.
Stále mu však vŕtalo hlavou, kde sa vlastne prerátal. “Neviem, čo sa stalo. Keď vyšla červená vlajka, Lance bol desiaty, ja som bol dvanásty. V jednej chvíli vrátili Sainzovi tretie miesto, takže sme boli na dvanástom a štrnástom mieste, no mali sme byť trinásty a štrnásty. Ale Lance bol pred Danielom, kde nemal byť,” dokonale sa doplietol Alonso. Celý hlavolam zhrnul jednoducho: “Takže neviem, z ktorej pozície som štartoval a neviem, na ktorých priečkach som jazdil.”
Po Monaku sa už tradične bolo treba vrátiť k otázke, či by sa nemalo niečo spraviť s tunajším okruhom alebo pravidlami. Fernando Alonso navrhuje, aby sa prinajmenšom zakázalo prezúvať počas červenej vlajky.
“Jediný zaujímavý bod v monackých pretekoch sú zastávky v boxoch, ktoré treba absolvovať. Ak toto vzrušenie spojené z pitstopmi odoberiete, nezostane vám nič,” vyhlásil Alonso. “Možno to opätovne otvorí debatu, či by počas červenej vlajky nemala byť zakázaná výmena pneumatík, alebo aspoň povinnosť zostať na rovnakej zmesi alebo niečo. V opačnom prípade to za istých okolností uškodí veľkej cene.”
Španiel nakoniec ešte zhodnotil výkon svojho tímu. “V našom prípade sme mali opäť veľkú smolu. Nemali sme rýchlosť. Bol to zlý víkend, o tom niet pochýb. Nemôžeme skrývať náš výkon, ale nedá sa skryť ani to, že sme mali veľkú smolu. Začali sme na tvrdej zmesi, aby sme prvý stint natiahli a mali alternatívnu stratégiu. Prišla však červená vlajka, museli sme nasadiť mediumky a odjazdiť na nich 78 kôl. To je kamikadze stratégia, ale jediný spôsob, ako sa pokúsiť bodovať.”