Famin sa Oconovi vyhráža „dôsledkami“: Dostali sme jasné inštrukcie, hovorí Gasly
Keď Alpine pred necelými dvoma rokmi rozhodol, že spojí Estebana Ocona a Pierra Gaslyho, poriadne sa zahrával s ohňom. Aj keď sa obaja tvárili na verejnosti neutrálne, nikto im ich bratríčkovanie neveril. Prvé kolo Veľkej ceny Monaka bolo ďalším z príkladov toho, aká rivalita vládne medzi Oconom a Gaslym.
Obvykle platí, že na tímového kolegu útočíte maximálne bezpečne a minimalizujete riziko. Keď ste Esteban Ocon a vaším tímovým kolegom je Pierre Gasly, platí pravý opak. Nemyslíme si, že by sa Ocon rozhodol pre takýto bezhlavý a riskantný manéver, keby bol pred ním iný pretekár.
Nevieme, či si Esteban v danej chvíli myslel, že hrá nejakú počítačovú hru, ale pri takto optimistickom manévri bola kolízia nevyhnutná. Vyzeralo to pomerne hrozivo, keď sa Oconov monopost vzniesol do výšky a tvrdo pristál. Našťastie, pretekár bol v poriadku, ale Alpine len s veľkým šťastím neprišiel o obe autá. To by vo finále znamenalo aj stratu životne dôležitého bodu, ktorý nakoniec vybojoval Gasly, kým Ocon dostal poriadne „zaucho“ aj od svojho šéfa Bruna Famina.
„Estebanov útok bol ďaleko za čiarou. Presne to sme nechceli vidieť. Toto bude mať následky a urobíme náročné rozhodnutia. Prvé kolo v Portier nie je čas a miesto na predbehnutie bez toho, aby ste nechali miesto svojmu tímovému kolegovi,“ povedal Famin ešte počas pretekov pre francúzsky Canal+.
AMIZADE NA ALPINE 👀
— Massinha F1 (@MassinhaF1_) May 26, 2024
Ocon e Gasly se matando 🫠 pic.twitter.com/pTdlM9WNY5
Zrejme však išlo len o drobné „bububu“ vo veľmi vypätej chvíli. Reportér televízie Sky Simon Lazenby po pretekoch dodal, že podľa oddelenia pre styk s verejnosťou Alpinu boli tieto slová „vyslovené v návale okamihu na boxovom múre a situácia sa teraz trochu upokojila“. Nečakáme teda, že by Alpine pristúpil k nejakým razantným opatreniam, napríklad by posadil Ocona v Kanade, aj keď na Sky trochu potmehúdsky ukázali záber na Famina v rozhovore so svojím rezervným pilotom Jackom Doohanom.
Gasly: Dostali sme jasné inštrukcie
Aj keď vybojoval svoj prvý bod v sezóne, Gasly sa po pretekoch tváril veľmi namosúrene. „Som z Estebana skrátka sklamaný, pretože sa to nemalo stať. Je mi tiež ľúto tímu. Takéto správanie si nemôžeme dovoliť,“ povedal Pierre pre televíziu Sky.
„Pred pretekmi sme dostali jasné inštrukcie, ktoré nerešpektoval. Okrem toho by ste nikdy nemali takto riskovať vypadnutie s tímovým kolegom. Som si istý, že to prediskutujeme. Takúto situáciu si v budúcnosti nemôžeme dovoliť,“ dodal Gasly.
Ocon teda opäť ukázal, že sa naňho nedá spoľahnúť ako na tímového hráča. Vieme si predstaviť, že dostal za úlohu pôsobiť ako ochranca pre svojho tímového kolegu na desiatom mieste. Mal byť trochu ako Carlos Sainz pre Charlesa Leclerca a absolútne to nezvládol. Očividne nedodržal pokyny tímu, čo mu istotne nepomôže uprostred vyjednávaní o novej zmluve s rôznymi záujemcami.
Samotný Ocon sa k incidentu sprvu nechcel vyjadrovať, ale potom sa ospravedlnil. Gasly na toto ospravedlnenie nijak nereagoval, len vyjadril spokojnosť s konečným výsledkom.
„Najdôležitejšie je, aby sa to nestalo znovu, lebo ako tím si nemôžeme dovoliť vypadnutie oboch áut. Porozprávame sa o tom a som si istý, že pôjdeme ďalej,“ povedal Gasly, ktorému tento incident trochu pokazil radosť z prvých bodov v sezóne.
„Teraz som veľmi spokojný a veľmi mi odľahlo za celý tím. Vedeli sme, že v Monaku sa nám naskytnú príležitosti, aj keď sme sa trápili od začiatku sezóny. V sobotu sme sa dokázali chopiť tej príležitosti a prvýkrát sme postúpili do Q3,“ skonštatoval francúzsky pretekár.
„Bohužiaľ, nebolo to také pokojné, ako sme si naplánovali. Nechcem zachádzať do prílišných detailov, ale takéto veci by sa nemali stávať. Mali sme jasné pokyny od tímu, čo sme mali robiť, ale tie neboli rešpektované. Som rád, že sme z toho vyviazli len s poškodeným predným krídlom a pár ďalšími vecami. Našťastie sa nám to podarilo opraviť pri prerušení pretekov,“ dodal Pierre.