logo F1online.skF1online.sk

Komisári boli nemilosrdní, Oscar Piastri prišiel o druhú priečku

Oscar Piastri
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala18. 5. 2024

Oscarovi Piastrimu sa v kvalifikácii podarilo získať veľmi slušnú druhú priečku, ale v nedeľu z nej štartovať nebude. Komisári po posúdení zablokovania Kevina Magnussena rozhodli, že austrálsky jazdec si zaslúži penalizáciu. K svojmu výsledku si tak bude musieť pripočítať ďalšie tri priečky.

Tento verdikt sa svojím spôsobom dal očakávať, už keď nám réžia priameho prenosu ponúkla opakovaný záber z Q1. Na ňom sme videli, že pilot McLarenu v sekcii Tamburello jasne zablokoval Kevina Magnussena v ostrom kole, ktorý ho musel prerušiť. V dôsledku toho si zahrešil, že také niečo je neuveriteľné.

Zatiaľ čo Nico Hülkenberg postúpil do tretej časti kvalifikácie, Kevin Magnussen skončil osemnásty pred Fernandom Alonsom a Loganom Sargeantom. A hoci mu už penalizácia pre Oscara Piastriho nijak nepomôže, môže cítiť aspoň istú spravodlivosť.

Trest však pomôže Landovi Norrisovi, Charlesovi Leclercovi a Carlosovi Sainzovi, ktorí si polepšia o jednu priečku a na štarte budú číhať priamo za Maxom Verstappenom.

Oscar Piastri sa pred komisármi obhajoval tým, že pre charakter okruhu na danom úseku si Kevina Magnussena nevšimol dostatočne skoro. Keď ho zbadal, snažil sa mu vyhnúť, a to tým, že čo najrýchlejšie prešiel šikanou.

Incidentu sa však dalo celkom predísť. “Komisári preskúmali vysielačkovú komunikáciu a tím Piastriho nevaroval o rýchlo sa blížiacom aute, až kým Magnussen nebol k Piastrimu príliš blízko na to, aby mohol bezpečne zabrániť blokovaniu. V skutočnosti bol rozdiel v rýchlostiach približne 140 km/h a Magnussen bol len o 40-50 metrov vzadu. Preto bol Piastri uprostred šikany, keď sa Magnussen priamo dotiahol. Okrem toho bolo už od výjazdu z devätnástej zákruty jasné, že Magnussen bol v ostrom kole.”

Inžinier tak mal dostatok času na to, aby svojho jazdca upozornil. “Ostatní piloti boli upozornení výrazne skôr a dokázali sa vyhnúť blokovaniu v zákrutách 2 a 3. Manažment premávky je pre pomalšie autá extrémne dôležitou súčasťou kombinácie tímu a jazdca, najmä v Q1. V tomto prípade komisári rozhodli, že absencia adekvátnej výstrahy spôsobila nevynútené zablokovanie,” zdôvodnili svoj verdikt komisári.

Súvisiace články

Diskusia