logo F1online.sk

Čandhok by chcel nové pravidlá odložiť o dva roky

Max Verstappen pred reštartom VC Miami 2024
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala14. 5. 2024

Štartové pole sa postupne vyrovnáva a viaceré tímy avizujú, že v budúcom roku chcú útočiť na majstrovský titul. Ak to bude skutočne tak, môžeme sa tešiť na podobnú sezónu, akú sme videli v pamätnej bitke o titul v ročníku 2021. Potom však príde ďalší zlom. Karuna Čandhoka mrzí, že sa štartové pole opäť rozdelí a s veľkou pravdepodobnosťou nastane ďalšie obdobie dominancie.

Veľa nám už napovie blížiaci sa víkend v Imole. Menšie vylepšenia pripravuje Red Bull, ale stredobodom pozornosti bude Ferrari, ktoré by malo zaznamenať výrazný posun k lepšiemu. Ak sa priblíži k červeným býkom, už od leta môže útočiť na víťazstvá a o rok aj na titul. McLaren sa už chystá na budúcoročnú bitku. Len Mercedes je akýsi stratený…

“Mám pocit, že sa konečne dostávame do bodu, keď sú si všetci bližšie,” hovorí v podcaste Sky Sports trochu smutný Karun Čandhok, keďže v modernej efjednotke každá veľká zmena pravidiel vyústila v éru dominancie. Videli sme to pri dvojitých difúzoroch, turbomotoroch aj prísavnom efekte.

Teraz by mal svoju rolu zohrať rozpočtový strop, ale vraj nepredstavuje garanciu, že v roku 2026 to dopadne lepšie. “Keď sa pravidlá zmenia, bohatí sa stanú bohatšími,” reaguje komentátor britskej televízie. “Niektoré tímy majú viac peňazí, viac zdrojov.”

“Viem, že máme rozpočtový strop, ale v skutočnosti majú v továrni väčšie zdroje. Aj tak využívajú rôzne diery v rozpočtovom strope, takže sa vytvoria rozdiely,” podotýka Čandhok, ktorému dávajú za pravdu aj súčasné problémy Williamsu.

Do továrne v Grove sa pred zavedením rozpočtového stropu neinvestovalo, na čo teraz Williams dopláca. S rozpočtovým stropom sa len veľmi ťažko doháňa hendikep vo vybavení. Williams si teraz môže postaviť takú či onakú infraštruktúru, keď aj Red Bull, Mercedes a Ferrari budujú svoje továrne rovnakým tempom.

Zaručiť vyrovnávanie síl dokáže len dlhšie obdobie platnosti pravidiel. “Ja by som bol veľmi rád, keby sa zmena pravidiel odložila o dva roky, pretože už sa dostávame do bodu, keď sa tímy približujú k Red Bullu. V budúcom roku budú ešte bližšie, no potom prídu na rad hybridné pravidlá pre rok 2026. Niekto to spraví strašne dobre, niekto to spraví strašne zle,” zhodnotil bývalý pretekár.