logo F1online.skF1online.sk

Čandhok by chcel nové pravidlá odložiť o dva roky

Max Verstappen pred reštartom VC Miami 2024
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala14. 5. 2024

Štartové pole sa postupne vyrovnáva a viaceré tímy avizujú, že v budúcom roku chcú útočiť na majstrovský titul. Ak to bude skutočne tak, môžeme sa tešiť na podobnú sezónu, akú sme videli v pamätnej bitke o titul v ročníku 2021. Potom však príde ďalší zlom. Karuna Čandhoka mrzí, že sa štartové pole opäť rozdelí a s veľkou pravdepodobnosťou nastane ďalšie obdobie dominancie.

Veľa nám už napovie blížiaci sa víkend v Imole. Menšie vylepšenia pripravuje Red Bull, ale stredobodom pozornosti bude Ferrari, ktoré by malo zaznamenať výrazný posun k lepšiemu. Ak sa priblíži k červeným býkom, už od leta môže útočiť na víťazstvá a o rok aj na titul. McLaren sa už chystá na budúcoročnú bitku. Len Mercedes je akýsi stratený…

“Mám pocit, že sa konečne dostávame do bodu, keď sú si všetci bližšie,” hovorí v podcaste Sky Sports trochu smutný Karun Čandhok, keďže v modernej efjednotke každá veľká zmena pravidiel vyústila v éru dominancie. Videli sme to pri dvojitých difúzoroch, turbomotoroch aj prísavnom efekte.

Teraz by mal svoju rolu zohrať rozpočtový strop, ale vraj nepredstavuje garanciu, že v roku 2026 to dopadne lepšie. “Keď sa pravidlá zmenia, bohatí sa stanú bohatšími,” reaguje komentátor britskej televízie. “Niektoré tímy majú viac peňazí, viac zdrojov.”

“Viem, že máme rozpočtový strop, ale v skutočnosti majú v továrni väčšie zdroje. Aj tak využívajú rôzne diery v rozpočtovom strope, takže sa vytvoria rozdiely,” podotýka Čandhok, ktorému dávajú za pravdu aj súčasné problémy Williamsu.

Do továrne v Grove sa pred zavedením rozpočtového stropu neinvestovalo, na čo teraz Williams dopláca. S rozpočtovým stropom sa len veľmi ťažko doháňa hendikep vo vybavení. Williams si teraz môže postaviť takú či onakú infraštruktúru, keď aj Red Bull, Mercedes a Ferrari budujú svoje továrne rovnakým tempom.

Zaručiť vyrovnávanie síl dokáže len dlhšie obdobie platnosti pravidiel. “Ja by som bol veľmi rád, keby sa zmena pravidiel odložila o dva roky, pretože už sa dostávame do bodu, keď sa tímy približujú k Red Bullu. V budúcom roku budú ešte bližšie, no potom prídu na rad hybridné pravidlá pre rok 2026. Niekto to spraví strašne dobre, niekto to spraví strašne zle,” zhodnotil bývalý pretekár.

Súvisiace články

Diskusia