logo F1online.sk

Kto komu preberá zamestnancov? Brown, Wolff a Horner tasia kolty

Christian Horner
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala7. 5. 2024

Odchod Adriana Neweyho z Red Bullu odštartoval v padoku novú prestrelku. V skutočnosti však vyzývateľom nebol legendárny konštruktér, ale Zak Brown, kto si všimol, že hodiny vo formulovom westerne budú odbíjať dvanásť hodín. Bola by veľká škoda to nevyužiť, a tak Wolff s Hornerom opäť stoja oproti sebe rukami hladkajúc svoje zbrane.

Zak Brown je v tejto veci aj akýmsi režisérom. Ako prvý totiž vyrukoval so správou, že atmosféra v Red Bulle je destabilizovaná a na personálnom oddelení McLarenu sa začínajú hromadiť životopisy zamestnancov Red Bullu. Hovorca červených býkov to síce poprel rovnako ako poznámku, že Neweyho odchod by mohol spustiť dominový efekt, no Toto Wolff podporil šéfa svojho zákazníckeho tímu.

“Zak má absolútnu pravdu. Vidíme množstvo životopisov z Red Bullu na všetkých úrovniach,” vyhlásil Toto Wolff, hoci okrem A povedal aj B: “Nepovedal by som však, že je to niečo, čo by sa vymykalo normálu. Ľudia menia tímy a chcú zmeniť prostredie.”

“Ja som sa už dostal do bodu, keď ma veľmi nezaujíma, čo sa deje v ich vedení. Už odtiaľ nič nepočúvam. Dôležité je pozrieť sa na náš vlastný tím, rozvíjať silu v ľuďoch a azda sa pridajú nejakí zaujímaví a kompetentní ľudia z iných stajní k Mercedesu a pomôžu na tejto vzrušujúcej ceste späť,” odkázal.

O Brownových a Wolffových slovách sa už dopočul aj Christian Horner, ktorý sa najskôr chcel od tejto prestrelky dištancovať, no následne mu prišla na um skvelá reakcia, ktorou zabil dve muchy jednou ranou. Na jednej strane pripomenul, že ani tím Tota Wolffa nie je celkom stabilizovaný, na druhej strane, že na pohonných jednotkách červených býkov budú z veľkej časti robiť bývalí zamestnanci Mercedesu. Práve pohonnými jednotkami sa totiž Wolff oháňa pri pokusoch o angažovanie Maxa Verstappena.

“Títo dvaja toho veľa narozprávajú. Ja sa nenechám vtiahnuť do tých žabomyších vojen,” mávol rukou Christian Horner, no napokon ju stiahol. “Ja by som sa radšej koncentroval na Totove vlastné problémy. Nemám žiadne obavy o silu ani hĺbku [inžinierskeho oddelenia].”

“Je samozrejmé, že medzi tímami sú vždy veľké presuny. Neviem, koľko ľudí sme tento rok zamestnali z McLarenu… Z Mercedesu sme stiahli 220 ľudí,” vyhlásil šéf z Milton Keynes. “Z ich motorového oddelenia prišlo 220 ľudí do Red Bull Powertrains. Keď sa teda bavíme o odlive ľudí, viac by mi robilo starosti tých 220 zamestnancov ako jeden či dva životopisy.”

Životopisy zamestnancov Red Bullu síce pristávajú aj u konkurencie, no v tíme im to nerobí starosti. Akurát sa má končiť jeden zamestnanecký cyklus, na konci ktorého každý skúma svoje možnosti a chce si vypočuť aj ponuku z druhej strany.

Azda aj z tohto pramenia špekulácie o športovom riaditeľovi Jonathanovi Wheatleym, ktorý sa má pohrávať s myšlienkou kariérneho postupu, ak by sa v inom tíme otvorila takáto možnosť a on mohol zasadnúť na post šéfa stajne.

“Špekuluje sa o každom, ale zmluvy s jednotlivými ľuďmi a ich podmienky nie sú témou, ktorú by sme chceli rozoberať na verejnosti,” uzavrel Christian Horner.

Na záver doplňme, že podľa zahraničných portálov sa Red Bullu práve podarilo predĺžiť kontrakty niekoľkých kľúčových ľudí; okrem technického riaditeľa Pierra Wachého sa do roku 2028 upísali stajni aj šéf aerodynamiky Enrico Balbo a šéf výkonnosti auta Ben Waterhouse.