logo F1online.sk

Wolff: Ak zmrazenie nechce ani Renault, tak žiadne nebude

Esteban Ocon
© Renault Sport
Milan Kubala
Milan Kubala4. 11. 2020

Zmrazenie pohonných jednotiek, ktoré žiada Red Bull, a o ktorom sa rokovalo minulý týždeň po pretekoch v Portugalsku, takmer určite nebude. Uviedol to Toto Wolff po správach, že sa aj Renault stavia proti návrhu červených býkov.

V Red Bulle sa do posledných chvíľ nádejali, že by aj napriek právu veta Ferrari mohli návrh za pomoci právnických kľučiek pretlačiť. Keď však minulý týždeň Cyril Abiteboul oznámil postoj Renaultu, začalo byť jasné, že dva tímy už Red Bull neobíde.

Mercedes ako tvorca najlepšej pohonnej jednotky v štartovom poli by zmrazenie prijal, no teraz sa už o tom asi ani nebude treba baviť. “Myslím si, že odmietnutie zmrazenia dvomi výrobcami motorov znamená, že nemôže vojsť do platnosti,” hovorí šéf Mercedesu Toto Wolff.

“Oni budú mať svoje dôvody, prečo to odmietajú. My chápeme, v akej situácii sa Honda a Red Bull ocitli. Renault a Ferrari však boli veľmi priami pri prezentovaní svojich postojov, takže, žiaľ, nevidím toto zmrazenie reálne,” reaguje viedenský rodák.

Cyril Abiteboul prezradil, že sa sám na začiatku tejto sezóny pokúšal presadiť zmrazenie pohonných jednotiek. Red Bull to vtedy jasne odmietol s vidinou veľkých ziskov pochádzajúcich z partnerstva s Hondou. Dnes môže Abiteboul cítiť isté potešenie z tej irónie, ktorá Red Bull postretla.

Spraviť Red Bullu napriek však určite nebolo primárnym cieľom Cyrila Abiteboula. Po odmietnutí jeho nápadu zmraziť motory Renault pokračoval vo vypracovávaní vývojového programu na ďalšie sezóny. Teraz ho zahodiť by bolo mrhaním vynaložených prostriedkov.

Aj Alain Prost, športový poradca Renaultu, v nedávnom rozhovore prezradil, že Renault chystá pre rok 2022 novú pohonnú jednotku. “Budeme mať nový motor, ktorý bude lepší,” prikyvuje.

Okrem neho chce Renault využiť aj nové pravidlá spojené s rozpočtovým stropom. “Teraz máme lepšiu štruktúru ako pred dvoma alebo troma rokmi. Prípravy na rok 2022 idú podľa plánu,” konštatuje štvornásobný šampión. “My sme nikdy neoperovali nad rozpočtovým stropom. Veľké tímy musia skresať svoje výdavky aj o sto miliónov eur a možno prepustiť nejakých zamestnancov. My sa pohybujeme pod touto hranicou. V minulosti sme dokonca mali menšie rozpočty ako Sauber, Toro Rosso či McLaren. My nemáme veľký rozpočet.

Renault využije fakt, že nebude musieť okresávať vývoj, že ako výrobca motorov bude môcť do motora investovať, koľko bude chcieť a navyše ho upraviť tak, aby ideálne zapadol do konceptu auta pre rok 2022.

Na titul to aj napriek tomu asi ešte v roku 2022 nebude. “Naším cieľom je sa čo najväčšmi priblížiť k veľkým tímom. Ak aj nebudeme pred nimi, tak toto je prvý krok, ktorý musíme spraviť. To je náš cieľ.”