Carlos Sainz prišiel o štvrté miesto, dostal päťsekundový trest
Carlos Sainz prišiel o dodatočné dva body za štvrté miesto. Pre päťsekundový trest totiž jednu priečku stratil, a to môže byť rád, že sa neprepadol aj za Lewisa Hamiltona; bolo to však veľmi tesné. A prečo vlastne dostal trest? Komisári ho označili za vinníka kolízie s Oscarom Piastrim.
Oscar Piastri s polovične vylepšeným McLarenom predviedol bojovnú defenzívnu jazdu. Dlho držal za sebou Carlosa Sainza, ktorý si len ťažko hľadal cestičku dopredu. Nakoniec sa mu to podarilo, ale nebol to čistý predbiehací manéver.
Carlos Sainz šiel do tohto súboja azda aj trochu nahnevaný na to, že Oscar Piastri vyviazol bez penalizácie. Vo vysielačke sa jej dožadoval za to, ako si v jedenástej zákrute pomohol opustením trate. McLaren mal vraj svojmu jazdcovi šikovne odkázať, nech ho pustí pred seba, lebo bude beda.
Keď mu inžinier oznámil, že komisári nezasiahnu, musel sa spoľahnúť už len sám na seba. S pomocou DRS sa k Piastrimu začal približovať pred sedemnástou zákrutou a keď už bol blízko, vybral si vnútornú stranu. Pri brzdení sa mu však pošmykla zadná časť auta. Nasledoval kontakt, ktorý Piastrimu zničil predné krídlo aj celú nedeľu.
Komisári boli vo svojom verdikte jednoznační: “Je jasné, že Carlos Sainz bol vinný za túto kolíziu. Pri predbiehacom manévri Carlos Sainz brzdil neskoro, netrafil apex a počas toho stratil kontrolu nad zadnou časťou auta. Výsledkom bola kolízia.”
“Aj keď Oscar Piastri sa snažil zatočiť, aby zabránil pokusu o predbiehací manéver, Carlosovi Sainzovi nechal dostatok miesta. Za týchto okolností sme rozhodli, že Carlos Sainz nesie prevažnú časť viny za kolíziu,” vysvetlila FIA.
Sainz však mohol dopadnúť aj horšie, keby sa neobjavili isté “poľahčujúce okolnosti”. “Je fakt, že bez menšej straty kontroly nad zadnou časťou auta Carlosa Sainza by k nehode pravdepodobne nedošlo, a v tom prípade by to bol tvrdý, ale dobrý súboj. Štandardný trest za spôsobenie kolízie je desať sekúnd a dva trestné body. V svetle týchto poľahčujúcich okolností sme preto udelili päťsekundovú penalizáciu a jeden trestný bod.”
O jednu pozíciu si tak na úkor Carlosa Sainza polepšil Sergio Pérez.
Preteky - VC Miami 2024
Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | McLaren | 1:30:49,876 | 57 | 5. | 1:30,980 | 25 |
2. | Max Verstappen | Red Bull | +7,612s | 57 | 1. | 1:31,261 | 18 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | +9,920s | 57 | 2. | 1:31,084 | 15 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull | +14,650s | 57 | 4. | 1:30,855 | 12 |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | +16,407s | 57 | 3. | 1:30,928 | 10 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | +16,585s | 57 | 8. | 1:31,233 | 8 |
7. | Júki Cunoda | RB | +26,185s | 57 | 10. | 1:31,682 | 6 |
8. | George Russell | Mercedes | +34,789s | 57 | 7. | 1:31,921 | 4 |
9. | Fernando Alonso | Aston Martin | +37,107s | 57 | 15. | 1:31,727 | 2 |
10. | Esteban Ocon | Alpine | +39,746s | 57 | 13. | 1:32,037 | 1 |
11. | Nico Hülkenberg | Haas | +40,789s | 57 | 9. | 1:31,941 | |
12. | Pierre Gasly | Alpine | +44,958s | 57 | 12. | 1:32,055 | |
13. | Oscar Piastri | McLaren | +49,756s | 57 | 6. | 1:30,634 | |
14. | Kuan-jü Čou | Stake | +49,979s | 57 | 19. | 1:31,991 | |
15. | Daniel Ricciardo | RB | +50,956s | 57 | 20. | 1:32,122 | |
16. | Valtteri Bottas | Stake | +52,356s | 57 | 16. | 1:32,098 | |
17. | Lance Stroll | Aston Martin | +55,173s | 57 | 11. | 1:31,588 | |
18. | Alex Albon | Williams | +76,091s | 57 | 14. | 1:30,849 | |
19. | Kevin Magnussen | Haas | +84,683s | 57 | 18. | 1:31,774 | |
- | Logan Sargeant | Williams | nedokončil | 27 | 17. | 1:33,452 |