logo F1online.sk

Ako náplasť na veľkú ranu, hovorí Ocon o navrhovanom bodovom systéme

Esteban Ocon
© X/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 4. 2024

Formula 1 si musí počkať na nový bodový systém. Na poslednom zasadnutí Komisie F1 došlo k odkladu rozhodnutia o tejto zmene pravidiel na júl. Tímy sa rozhodli, že potrebujú v tejto veci viac informácií. Zmena má svojich zástancov i odporcov, ale medzi jazdcami na chvoste štartového roštu prevládajú pozitíva.

Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes a Aston Martin majú v podstate predplatené umiestnenie v bodovanej desiatke. Boli to v podstate len technické problémy, nehody a nedostatočné výkony Lanca Strolla, ktoré umožnili zabodovať aj tímom z druhej polovice štartového roštu. Tí by teda uvítali, keby prešla navrhovaná zmena bodového systému, na základe ktorého by získala nejaké body najlepšia dvanástka pilotov.

„Povedzme to tak, že je to ako zalepiť veľkú ranu náplasťou,“ povedal pilot Alpinu Esteban Ocon. „Myslím si, že je to spôsob, ktorý pomôže súčasnej situácii. Určite by to pomohlo, keďže takto by sme v Číne získali nejaké body. Bol by som však radšej, keby sme mohli bojovať vpredu a keby boli tímy bližšie.“

Napriek skutočnosti, že dnes boduje len najlepšia desiatka, niekoľko z najkrajších súbojov v tomto roku sme videli práve na chvoste poľa. Možno by ste si mysleli, že jazdci nebudú mať motiváciu, ale častokrát je opak pravdou. Súťaživý duch vám káže bojovať o každú jednotlivú pozíciu.

„Myslím si, že je to dobrý nápad,“ povedal pilot Haasu Kevin Magnussen. „Nejaké body pre každého by možno boli lepšie, aby ste mali zakaždým pocit, že o niečo bojujete. Asi to nezmení konečný výsledok šampionátu, ale podľa mňa by vďaka tomu bola zaujímavejšia bitka v poslednej päťke.“

„Za prvé miesto by som udelil možno päťdesiat bodov a zvyšok by som nejako rozdelil. Možno je to dobrý nápad. Bolo by to zaujímavejšie a videli by sme súboje aj o šestnáste alebo štrnáste miesto, kde by ste stále mali o čo bojovať. Nedáva zmysel riskovať pri súčasnom bodovaní,“ dodal dánsky pretekár.

Systém, pri ktorom bodujú všetci, majú napríklad v americkej sérii IndyCar a európskym fanúšikom zväčša nevonia. Tu sme totiž zvyknutí, že body sú odmenou pre najlepších za odvedenú prácu. Bodový zisk znamená niečo špeciálne a nie je odmenou za účasť.

„V našej súčasnej pozícii by sme uvítali, keby sa bodovalo viac pozícií. Keď patríte k trom alebo štyrom najlepším tímom, tak je vám to jedno. Myslím si, že čím viac bodovaných pozícií, tým lepšie. Vytvára to ešte väčšiu konkurenciu,“ povedal pilot Sauberu Valtteri Bottas.