Sainzov bravúrny reflex, Norrisova nevydarená stratégia
Prvýkrát od pretekov v Monze si McLaren zapísal dvojité body. Zdalo sa, že oranžové monoposty majú možno aj na viac, než na siedme a ôsme miesto, aj napriek tomu však v garáži britského tímu panovala po pretekoch spokojnosť.
Na rozdiel od konkurentov v strede poľa obuli Carlos Sainz i Lando Norris pri prvej zastávke v boxoch strednú zmes, vďaka čomu boli o niečo rýchlejší než súperi tesne pred nimi. Sainz sa skúšal dostať aspoň cez Daniila Kvjata či už po prvom pitstope alebo viackrát v prvej zákrute, Rus mu tam však vždy nekompromisne zavrel dvere.
Napokon mohol byť Carlos Sainz rád, že dokončil preteky ako siedmy. Po reštarte v závere pretekov sa totiž skvelým reflexom a priam zázrakom vyhol roztočenému Alexovi Albonovi. „Tak to bolo doslova na poslednú chvíľu,“ odfúkol si španielsky pretekár, ktorý si v tejto sezóne vytrpel dávku smoly. Teraz sa naňho usmialo aj šťastie a v tretích pretekoch po sebe prišiel do cieľa na bodoch. „Musel som rýchlo a poriadne dupnúť na brzdy. Alexa som minul doslova o milimetre. Následne som sa musel brániť autám zozadu, no podarilo sa mi to ustáť. V pretekoch sme odviedli tvrdú prácu a bola by škoda prísť v ich závere o všetko. Preto sa teším, že som to zachránil a prišiel do cieľa na siedmom mieste,“ pokračoval Carlos Sainz.
McLareny to mali aj zo strategického pohľadu náročné, keďže po štarte na mäkkej zmesi išli pomerne skoro do boxov a padli do premávky. Vďaka inej stratégii ich relatívne ľahko predbehol Pérez a v tíme sa veľmi báli aj o Vettela, ktorý dlho jazdil štvrtý a po zastávke by vyšiel niekde v okolí Sainza s Norrisom. Problém napokon „vyriešili“ mechanici Ferrari pokazenou zastávkou.
„Pre nás to boli solídne a dobre zvládnuté preteky. Oproti štartu som získal tri pozície. Chalani v boxoch predviedli dobré pitstopy, vyhli sme sa problémom a boli sme o niečo rýchlejší, než autá pred nami. Predbiehanie však bolo extrémne náročné. Získali sme dobré body do Pohára konštruktérov, no musíme pokračovať v našom progrese, pretože bitka o tretie miesto je čoraz intenzívnejšia,“ uzavrel Carlos Sainz, na ktorom bolo poznať opatrnosť a najmä snahu doviesť auto do cieľa na bodoch. Viackrát si do vysielačky povzdychol, aké je frustrujúce voziť sa tesne za Kvjatom bez možnosti ho predbehnúť.
Lando Norris predviedol nenápadné preteky. Aspoň však ukončil svoju mini-sériu troch veľkých cien bez bodov a v prvej desiatke sa umiestnil prvýkrát od Mugella. „Nemohli sme urobiť oveľa viac. Nedalo sa tu predbiehať, pričom sme nemali takú výraznú rýchlostnú výhodu na autá pred nami. Im stačilo ubrániť sa v prvej zákrute, a potom boli v bezpečí počas celého ďalšieho kola. Stali sa z toho preteky, kde bolo kľúčové ubrániť si pozíciu na trati,“ povedal Lando Norris.
O to možno viac mrzí nie práve vydarený strategický ťah britského tímu. Po výjazde safety caru totiž povolal McLaren do boxov Carlosa Sainza, ktorý stratil len jedinú pozíciu, aj to oproti tímovému kolegovi. Norrisa najprv nechali stratégovia na trati, pričom sa nachádzal na šiestej priečke. Síce bol na opotrebovaných pneumatikách, no ako sme videli na príklade Ricciarda či Leclerca, dalo sa na nich ubrániť, zvlášť na tejto trati. V 53. kole však išiel do boxov aj Norris, čím tak stratil pozíciu na trati a prepadol sa späť za tímového kolegu. Ak by zostal, mohol to byť risk, ktorý mohol priniesť McLarenu zisk…
Nemáme všetky informácie, nevieme, či Norrisovi nehrozil defekt podobne ako Verstappenovi, alebo či sa len McLaren v snahe získať životne dôležité body chcel vyhnúť niečomu podobnému, čo zažil Albon na opotrebovaných pneumatikách po reštarte. V každom prípade, ak by McLaren zariskoval, mohol Norris prísť do cieľa na lepšej pozícii a získať viac bodov.
„Nemali by sme byť sklamaní. Mali sme dobrú rýchlosť, no v poslednom období nám chýba aj trochu šťastia. Musíme si ho prikloniť na svoju stranu v závere sezóny,“ uzavrel Lando Norris, ktorý po pretekoch opäť pomáhal mechanikom so skladaním svojho monopostu.
V tesnej bitke o tretie miesto v Pohári konštruktérov je dôležitá najmä konzistentnosť. Týchto 10 bodov ešte môže byť pre McLaren zlatých. Vďaka nim sa bodovo vyrovnal Racing Pointu a v priebežnom poradí je vďaka druhému miestu Sainza z Monzy pred ním a stráca bod na Renault. Pre britský tím je kľúčové, že v bitke o tretie miesto stále žije, pričom trate v Turecku a najmä tá v Bahrajne by „papájovým“ mohli sadnúť.
„Pre nás to boli náročné preteky. Vďaka tvrdej práci celého tímu a oboch jazdcov sme však bodovali s obomi autami a získali sme desať životne dôležitých bodov do Pohára konštruktérov. Naše preteky boli ovplyvnené štartovými pozíciami. Celý čas sme boli zaseknutí v premávke. Počas najbližších 10 dní pred cestou do Turecka si vyhodnotíme každý detail, aby sme zistili, ako dostať viac z potenciálu auta, najmä počas kvalifikácii,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.