logo F1online.sk

Hornera podráždili Wolffove komentáre: Radšej by mal riešiť rýchlosť svojho auta

Christian Horner
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala23. 4. 2024

Jacques Villeneuve koncom marca vyslovil domnienku, že podľa neho Toto Wolff ani nemá záujem o Maxa Verstappena a v skutočnosti mu ide len o to, aby štval Christiana Hornera. Po Wolffových vyjadreniach v Číne sa však zdá, že Villeneuve mal len polovičnú pravdu. Verstappena podľa všetkého chce, no Hornera svojimi rečami očividne štve.

Iba “jednoduchý človek” by sa rozhodoval podľa toho, v akej forme sú tímy dnes a ignoroval by, ako na tom budú v roku 2026. Tak nejak sa vyslovil Toto Wolff po pretekoch v Číne v súvislosti s Maxom Verstappenom, ktorý podľa neho má kapacitu na to, aby sa rozhodol správne. Tým správnym rozhodnutím by mohol byť prestup do Mercedesu, ktorý si stanovil “ambiciózne ciele po stránke pohonnej jednotky, batérie aj paliva”.

Opakovaním týchto ďalších “faktorov” môže viedenský rodák pôsobiť na Maxa Verstappena a vzbudzovať v ňom pochybnosti. Nečudo, že keď sa Horner o týchto slovách dopočul, dosť mu stúpol tlak.

“Teraz by som si mal dôkladne rozmyslieť, čo poviem,” znela reakcia Christiana Hornera na Wolffove vyjadrenia. “Hovorili ste o tom už s Maxom? Pretože ak sa porozprávate s Maxom, tak je to len o tom, ako sa v tíme cíti, aké má s tímom vzťahy a aké podáva výkony. V konečnom dôsledku to nie je len o kuse papiera, a pritom vieme, že má kontrakt do konca roka 2028.”

“Nemyslím si, že Totovým problémom sú jeho jazdci. Mal by sa koncentrovať na iné veci ako na jazdcov, ktorí momentálne nie sú dostupní,” odkázal svojmu súperovi z Mercedesu.

Rozhovor sa však týmto nekončil a Hornerove reakcie boli čoraz štipľavejšie. Najskôr dostal otázku, či by privítal, keby všetky špekulácie zmietol zo stola samotný Max Verstappen aj ráznymi vyjadreniami. Väčšinou — aj vo štvrtok v Šanghaji — totiž potvrdil svoje zotrvanie slovami ako “kým budem v tíme šťastný, tak nebudem mať dôvod odísť”.

“Neviem, koľkokrát ešte by to mal povedať. Povedal to už viackrát. Ja sa do tohto nenechám vtiahnuť. Niekedy si myslím, že celé toto bolo rozpútané, len aby vzniklo haló,” krútil hlavou Horner a začal stupňovať svoje výpady. “V modernej ére sme sa už podľa počtu víťazstiev dostali pred Mercedes. Tento tím je vo forme, tak prečo, prepánajána, by ste chceli z neho odchádzať?”

Mercedes v modernej ére, teda odhliadnuc od jeho pôsobenia v 50. rokoch, vyhral 116 pretekov. Red Bull je už na čísle 117. “Mercedes je momentálne až tretí tím za jeho zákazníkmi [McLarenom a Aston Martinom], takže si myslím, že svoj čas by [Wolff] lepšie investoval do svojho vlastného tímu a nie do jazdeckého trhu,” pokračoval šéf červených býkov.

Čerešničkou na torte rozhovoru bola však reakcia po otázke týkajúcej sa pokrokov na motorovom oddelení Red Bullu v súvislosti s rokom 2026. Toto Wolff sa na motory odvoláva ako na potenciálny “faktor”, ktorý by mohol zmeniť kurz Maxa Verstappena.

Horner zareagoval prešibane: “Počuli ste, že Georgeovi Russellovi na konci roka 2025 uplynie kontrakt? Možno nepôjde do roku 2026 príliš nadšene. Jazdecký trh sa hýbe.”

“Pokiaľ ide o rok 2026, stále nemáme ani pravidlá šasi. Keby som sa mal však postaviť za niektorý tím, že by zvládol vývoj šasi, tak si myslím, že my máme celkom dobré renomé. Pustili sme sa do nového motorového projektu, máme niekoľko výnimočných ľudí a neskutočné vybavenie. Určite je to veľmi trúfalé, odvážne. Má to gule,” odkázal.

Novinári však ešte raz pripomenuli, že Verstappen nikdy skalopevne nepotvrdil svoje zotrvanie slovami “bezpochyby” či “stopercentne”. Horner napokon odkázal: “Môžem vás ubezpečiť, že neexistujú žiadne pochybnosti o tom, kde bude Max pretekať v roku 2025.”