logo F1online.skF1online.sk

Leclerc má ťažké srdce na Sainza: Prekročil hranice

Carlos Sainz a Charles Leclerc
© FOM/Screenshot
Milan Kubala
Milan Kubala20. 4. 2024

Na Carlosovi Sainzovi sme si v šprintových pretekoch mohli všimnúť, že mu rýchlosť ani odvaha nechýbajú, no zároveň ani poriadna dávka rivality s Charlesom Leclercom. Dvojica sa dostala do potýčky v štrnástej zákrute, čo Charles Leclerc vyčítal svojmu kolegovi hneď po šachovnicovej vlajke, ale aj pred mikrofónmi.

Piloti Ferrari dorazili do cieľa na štvrtom a piatom mieste. Charles Leclerc v konečnom dôsledku mohol byť spokojný, ale určite nebol. Pred dvoma týždňami v Suzuke pred seba prakticky bez boja púšťal tímového kolegu uvedomujúc si, že sú v iných situáciách. Keď teraz azda čakal, že mu Sainz oplatí túto službičku, trpko sa sklamal. Vlastný tímový kolega s ním vraj bojuje oveľa tvrdšie ako s konkurenciou.

Zrejme je už vidieť, že Carlos Sainz pomaly zanecháva za sebou Ferrari a uprednostňuje svoje vlastné záujmy. “A čo s ním spravia? Dajú mu padáka?” zavtipkoval bývalý pretekár Karun Čandhok na margo Sainzovej “neposlušnosti”.

Charles Leclerc v mixzóne vyhlásil, že Sainz to prepískol. “Myslím si, že áno. Pravdupovediac som aj ja v minulosti prekročil čiaru. Keď sa takéto veci stanú, obyčajne si to prediskutujeme, vyčistíme vzduch. V minulosti sme si tým už prešli a fungovalo to dobre. Neobávam sa toho, že by to tento víkend nemalo dopadnúť rovnako.”

“Dnes však trochu prekročil hranice s tým kontaktom medzi nami dvoma, keď sme boli v rôznych pretekových situáciách,” znie hodnotenie monackého pretekára. “Ja som si dosť pošetril pneumatiky a ku koncu som mal dobrú rýchlosť. Je škoda, že sa natiahla naša strata na Péreza a nemohli sme po ňom vyštartovať, ale tak to skrátka je.”

Keby sa so Sainzom toľko nezdržiaval, profitovať mohlo celé Ferrari. “Zo štvrtého miesta mohlo byť tretie, čo je jeden bod. Vždy môžete podať lepší výkon, no teraz sa budeme koncentrovať na dnešné popoludnie, pretože dobrá kvalifikácia by mohla všetko zmeniť. Na posledných pretekoch mi nevyšla. Odviedol som kvantum práce a som sebavedomý, že som sa posunul dopredu. Teraz je na mne, aby som to potvrdil. Včerajšia SQ1 a SQ2 boli veľmi dobré, teraz to len treba zužitkovať.”

Carlos Sainz sa novinárom nevyhol a opísal preteky aj zo svojho pohľadu. Na margo vzájomného súboja poznamenal, že mal poškodený monopost a ak Charlesa Leclerca vytlačil z trate, nebolo to stopercentne úmyselné.

Carlos Sainz najskôr vysvetlil, prečo mal v závere pneumatiky v horšom stave ako Charles Leclerc. “Mal som dobrý štart a na začiatku som tlačil na Maxa. Vedel som, že ak ho predbehnem, tak budem mať veľkú šancu vyhrať. Pravdepodobne som si pri tom zničil pneumatiky a po zvyšok pretekov som ich manažoval, až kým som sa nedotiahol na Fernanda.”

Práve súboj s Alonsom bol v pretekoch zlomový. “Za Fernandom sa mi podaril naozaj dobrý manéver na vonkajšku siedmej zákruty. V tej chvíli sa asi rozhodol, že v deviatej zákrute bude brať všetko alebo nič. Oboch nás to stálo preteky. Poškodilo sa mi auto a zašpinili sa mi pneumatiky po tom optimistickom manévri,” zhodnotil azda netušiac, že Alonso utrpel defekt, ktorý mohol prispieť k incidentu v deviatej zákrute.

O pár momentov neskôr nasledovala bitka s Leclercom. “Potom som sa kĺzal s poškodeným autom a špinavými gumami. Snažil som sa čo najlepšie ubrániť, no šmýkal som sa a mali sme menší moment s Charlesom. Ak som spravil niečo cez limit, tak sa ospravedlňujem. Všetci sme však pretekali veľmi tvrdo. Ja som robil maximum, aby som to udržal pod kontrolou.”

Súvisiace články

Diskusia