Stroll sa sťažoval na rýchlosť. Podľa Kracka bola maximálka v poriadku
Keby mal Aston Martin na druhej strane garáže schopnejšieho jazdca, dnes mohol byť v konštruktérskom šampionáte s relatívne pohodlným náskokom pred Mercedesom. Lance Stroll však nezabral ani v Suzuke. Najpamätnejším momentom jeho pretekov sa stala vysielačka, v ktorej sa sťažoval na maximálku na rovinkách. Oprávnene?
Fernando Alonso v kvalifikácii obsadil piate miesto, Stroll vypadol už v Q1. Aston Martin mal však rýchlosť na to, aby sa kanadský pretekár vrátil na bodované priečky a ukoristil aspoň niečo, no nepodarilo sa mu to. Do cieľa dorazil dvanásty.
Jeho frustrácia sa však drala na povrch. Keď bojoval s Júkim Cunodom, vo vysielačke spustil: “To je neuveriteľné, akí sme pomalí na rovinkách! Ako keby sme boli z inej kategórie!” napodobnil slávnu Alonsovu hlášku o motore GP2.
“Bolo to veľmi ťažké. Mali sme výrazný nedostatok rýchlosti na rovinkách, a tak som musel predbiehať v šiestej zákrute. Na cieľovej rovinke to nešlo ani s DRS,” krútil hlavou Lance Stroll, ktorého sa na tento problém spýtal oficiálny kanál F1 TV. “Boli to ťažké preteky a náročný víkend.”
Rozdiel od Alonsovej sťažnosti o “motore GP2” bol však v tom, že maximálka Aston Martinu bola viac ako obstojná. V skutočnosti Kanaďan dosiahol štvrtú najvyššiu maximálku z celého štartového poľa. V tomto ohľade boli na tom lepšie len Hülkenberg, Russell a Magnussen.
Ani šéf tímu Mike Krack nevidel problém v nedostatku výkonu či v aerodynamickom odpore. V skutočnosti to bola ilúzia vytvorená pneumatikami.
“Na toto som sa v skutočnosti pozrel. V štartovom poli sme videli veľmi malé rozdiely v maximálnych rýchlostiach na rovinkách,” upresnil Mike Krack v rozhovore pre motorsport.com. “V rôznych fázach pretekov a pri rôznom stave pneumatík sme však videli odlišnosti v akcelerácii zo zákrut. Myslím si, že tieto poznámky vyplynuli z takých situácií.”
“Ak sa pozriete na dáta ohľadom výkonnosti, vidíte, že všetky autá sú si veľmi, veľmi podobné. Stav pneumatík sa však v rôznych fázach môže dosť líšiť, keď je medzi nimi rozdiel 10, 12 alebo 15 kôl. Vtedy je akcelerácia úplne iná,” podotkol 52-ročný Luxemburčan.
Aj na toto tvrdenie sa však dá pozrieť inou optikou. Lance Stroll totiž ako jeden z mála pilotov v poli absolvoval až tri zastávky v boxoch, a tak automaticky mali byť jeho pneumatiky v lepšom stave ako ostatných. V porovnaní s ním taký Fernando Alonso navštívil mechanikov len dvakrát.
A ako to bolo pri súboji s Júkim Cunodom? V tom prípade mali obaja piloti presne rovnako staré tvrdé pneumatiky a v tandeme jazdili od spoločného pitstopu približne dvanásť kôl. Mohli sa za taký čas zničiť Strollove hardy natoľko, že na výjazdoch zo zákrut nedokázal držať krok s Cunodom? Alebo bol problém niekde inde…