Alonsovi nebudú súčasné monoposty chýbať: Ich nasadenie neprinieslo úspech


Piloti majú pred sebou posledné tri súťažné víkendy s generáciou monopostov, na ktorú budeme spomínať pre jej problémy s poskakovaním, neuveriteľne úzke pracovné okná, ale aj dominantné obdobia Red Bullu a neskôr McLarenu. Fernandovi Alonsovi však nebudú chýbať ešte pre niečo iné; nepriniesli to, čo nám vedenie efjednotky sľubovalo.
Súčasnej generácii monopostov predchádzali dlhé mesiace príprav, analýz, simulácií a snáh zmenšiť dopady takzvaného turbulentného vzduchu, pre ktorý monoposty neboli schopné jazdiť tesne za sebou. Po štyroch rokoch môžeme hodnotiť.
Fernando Alonso si nemyslí, že by Formula 1 bola v tomto smere úspešná. “Od týchto pravidiel sme očakávali, že umožnia jazdiť tesnejšie za iným monopostom a na trati uvidíme lepšiu akciu, no nepriniesli ozajstný úspech. Možno trochu v prvom roku, ale potom už nie. Nemyslím si, že nám budú veľmi chýbať.”
Španiel ako najskúsenejší pilot v padoku zažil najviac generácií monopostov zo všetkých vrátane záveru éry populárnych desaťvalcových motorov. Ak niekto môže porovnávať, je to práve Fernando Alonso a so súčasnou érou sa mu vybavuje aj jedno veľké negatívum.
“Tieto autá sú rozhodne príliš ťažké,” pokračoval vo svojom hodnotení Alonso. “Sú príliš veľké a s týmto prísavným efektom a pri aktuálnej svetlej výške jazda v nich ani nie je zábavná a pravdepodobne ani dobre nedokážu nasledovať iný monopost.”
Taký skúsený človek ako Alonso si však uvedomuje, že o pár mesiacov môže svoje hodnotenie aj trochu upraviť. V tejto chvíli totiž nikto presne nevie predpovedať, čo si pre nás skutočne pripraví nová éra, ktorá sa začne fakticky už o pár týždňov januárovými predsezónnymi testami v Barcelone.
“Myslím si, že autá tejto generácie mi nebudú chýbať,” zamyslel sa. “V budúcom roku však azda budeme jazdiť pomalšie, takže budú nám chýbať, keď sa do nich posadíme. Vždy totiž chceme byť najrýchlejší, ako je to možné.”
Budúcoročné autá majú na súčasnú generáciu strácať najmä v zákrutách pre menšie množstvo prítlaku. Na rovinkách by sa zas mali tohtoročným strojom minimálne vyrovnať aj vďaka pohyblivým predným a zadným krídlam, hoci Wolff sám priznal, že jeho predpoveď o rýchlostiach na úrovni 400 km/h patrí do ríše fantázie.







